Re: Zmiana liter dysków logicznych w Win95

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 28 Dec 1996 - 02:47:50 MET

On Fri, 20 Dec 1996 12:44:37 GMT, wm3_at_poczta.com (Wojciech Milc)
wrote:

>Problem:
>1. Dlaczego litery logiczne dysków nie sš przydzielane za kolejnoœciš
>partycji? (Tzn. C:,D:,E: - partycja podstawowa dysku Seagate i dwa
>dyski logiczne na rozszerzonej, potem F: - partycja podstawowa
>dysku NEC).
[...]
>4. Czy mozna to jakos ominac? (Np. przydzielic litery na stale,
>albo zarezerwowac niektore litery).

>Wojciech Milc

Jesli ktos nie ma awersji do Drive Space, to przy jego pomocy mozna
problem ominac. Mozna sobie przypisac jakies wyzsze literki i wtedy
pozostana one nie zmienione przy zmianach ilosci dyskow. Na dysku
wymiennym tez moga byc zalozone dyski skompresowane. W pliku
dblspace.ini moga byc wpisane dyski w danej sytuacji nie zainstalowane
i sa one po prostu przy uruchamianiu systemu pomijane. Mozna tez pod
jedna litere przypisac rozne pliki dblspace.###, co moze miec sens w
sytuacji gdy dysk hosta zmienia litere, np.:
ActivateDrive=G,E1
ActivateDrive=G,D1
Jesli dysk G mamy na partycji rozszerzonej dysku 1, ktora moze byc raz
D, a po dolaczeniu drugiego dysku - E, to dysk skompresowany
pozostanie zawsze G i bedzie to sie odbywalo automatycznie.

Ma to rowniez swoje wady np. ograniczona wielkosc takiego dysku do
512MB (zawartosc).

U siebie mam jeden dysk na stałe, dwie kieszenie i CDROM. Programy mam
na dyskach skompresowanych i nie mam zadnych problemow z ich
uruchamianiem. Pliki z danymi i archiwami czasem "przeskakuja z dysku
na dysk", ale z tym jest juz mniejszy problem.

gr

PS Na temat czy Drive Space jest bee, czy cacy, juz dyskutowalismy i
nie pisalem tego aby ten watek wznawiac, chyba, ze ktos ma cos do
napisania w dyskutowanym temacie, tj. literek dyskow. Musialem to
zdanie dopisac, bo widze, ze bardzo czeste na tej liscie sa odpowiedzi
mowiace o tym co jest normalnee, a co nie, a nie zawierajace _zadnych_
konkretow . Mam nadzieje, ze przedstawione przeze mnie informacje moga
komus sie przydac.

I jeszcze jedna uwaga. Mamy juz pl.comp.os.win95.