RE: Polskie litery na stronie WWW - pomocy !!!

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Mon 23 Dec 1996 - 23:31:59 MET

>Ad 1 Front page w momencie gdy we właściwościach strony ustawiam
>ISO-8859-2 zachowuje taki dokument w pliku zerowej długości i od czasu
>do czasu wypisuje, że mój system nie obsługuje "code page 288592" ????

>Ad 2 .Netscape Communicator 4.0 beta1 gdy ustawiam ISO-8859-2 i
>zachowuje taką stronę zamienia niektóre polskie znaki na jakieś
>dziwolągi.

>Ad Netscape Navigator Gold 3.01 nie posiada w edytorze ISO-8859-2

>Co jest nie tak z moim systemem (win'95 PL) i jak to poprawić ???

Strona przerabia sie na wlasciwa w momencie wyslania na serwer.
Edycje przeprowadza sie w lokalnym standardzie czyli CP 1250
Przegladarka ma ustawienie do wskazania jaki LOKALNY standard
czcionek uzywasz.
Natomiast informacja o stronie kodowej w dokumencie jest zapisana
w postaci <meta ........... "iso-8859-2">
Jak obejrzysz czyjes strony to zobaczysz jak to dokladnie wyglada.
Wedlug tej informacji przegladarka przekodowuje kody polskich liter
na lokalny standard tak, aby mozna bylo uzyc lokalnych czcionek
 - czyli tych jakich uzywasz w swoim Windows.

>K. Jach

>P.S. Przy twórczości w CP 1250 nie ma żadnych problemów

Podaj swoj adres to sie zobaczy jak to wyglada z punktu widzenia innych

R.