Re: Gwarancja producenta HDD

Autor: Marx (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Mon 23 Dec 1996 - 08:09:20 MET

Jarek Lis wrote:
> Akurat przy plycie to nie bylbym taki pewny. Oddal ta sama? Najwyrazniej.
> Nosila slady napraw? Jest sprawna?
Po dłuższej obserwacji doszedłem do wniosku że facet uaktualnił FLASH
BIOS.
Po pierwsze płyta znacznie dłużej się inicjalizuje (po RESET ekran
czarny ponad kilka sekund, kiedyś od razu leciał test RAM), po drugie
inne literki mam jako numer BIOS (tak na oko bo numerów nie spisałem
niestety). Po trzecie płyta (SHUTTLE :) miała zwyczaj wieszać się czasem
przy starcie (tylko przy pierwszym odpalaniu) i to albo w 5s po starcie
albo już w połowie ładowania WIN. Teraz ani raz mi się nie zdażyło cos
takiego.
Uważam że to JEST naprawa, nawet jeśli facet nic nie lutował. Płyta nie
startowała, naprawił i startuje.

> Pewnie ustawiles cos niewlasciwego w CMOS, facet zaczal od ustawienia
nic w BIOS nie grzebałem od dłuższego czasu (kiedyś każdy grzebał, ja
np. walczyłem z tym wieszaniem przy starcie) więc to nie moja wina

> zworek jak trzeba, 'load BIOS default' i sprawdzil czy dziala.
a tego nie zrobiłem - mój błąd

> [a sprawdzanie pochlania czas] zazadal gotowki. W niektorych firmach moze by
> i nie zazadal - trzeba jakos utrzymywac dobre wrazenie.
> Ale jak sie ma trzech takich klientow dziennie...
tu chyba masz rację, niestety

--
 Marek Nazarko
 mailto:mna_at_csbi.katowice.pl (CSBI S.A. BHT Katowice)