Re: Cos tu nie gra !

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_mail.geocities.com)
Data: Sun 22 Dec 1996 - 16:21:22 MET

22 Dec 1996 10:56:15 +0100, t_shirt_at_zt.olsztyn.tpsa.pl (Wojtek T.)
napisał(a):

> Wszystko OK! Nie zamierzam wywolywac wojny i nie zamierzam bronic MS.
>Tylko, ze o liscie PECET wlasciciel W95 ( czy G96) dowiaduje sie w momencie
>kiedy juz pare zloty wydal na programy, modem itp.itd i za chwile jest
>uswiadamiany, ze wszystko co kupil i zrobil jest do kitu - i wyglada na to,
>ze musi sobie strzelic w leb. I wlasnie w tym cos nie gra !

Nie gra, bo tylko M$ potrafi dbac o swoj interes, zarzuca redakcje
pieniedzmi, organizuje imprezy. A pozniej uzytkownik kupuje np. PCWK
12'96 i czyta (wymieniam co wieksze atykuly). Aha, oczywiscie tytul na
pierwszej stronie: "Wycisnij ile sie da! Windows95". Pod spodem
mniejszymi "WordPreferct vs Smartsuite vs Office (na dodatek z
bledami) i "Bazy danych: FileMaker vs Access vs Approach" (z 4-oma
bledami).
W tle masa okienek z win95...

Tresc czasopisma:
a) nakladki do IE i NN - moze byc przydatne
b) opis drukarek HP690 i 6P - wszystko zerzniete z instrukcji, ale nie
zaponiano poinformowac, ze bez problemu spisuja sie w DOS i Win95
c) opis CD-ROM'u Maverick - jest informacja, ze sterowniki sa do win3,
win95, wnt i os/2. Ponizej juz od redakcji: "urzadzenie pracuje bez
problemu w DOS i Win95
d) Explorer kontra Navigator - dziwne, wygrywa Navigator - chyba
faktycznie jego przewaga musi byc nie do obalenia. Nie zapomniano
napisac, ze NN kosztuje 49$, a IE - darmo. Nie napisano dla kogo NN
jest za darmo. Po co? Jeszcze ktos sie zorientuje i zainstaluje... Nic
o bledach w programach, zdjecia wylacznie wersji angielskich. Nikt sie
sie podpisal pod artykulem, a szkoda - bo bylem ciekawy.
e) Porownanie pakietow biurowych "Corel zagraza firmom Microsoft i
Lotus" - nie czytalem. Wygrywa Approach przed ex. Accesem i
FileMakerem.
f) porownanie sporej liczby CD-ROM'ow
g) edytory tesktu - 101 ciekawych trickow w Wordzie, WP i WordPro -
nie czytalem
h) cztery strony opisu w jaki sposob ustawic faksowanie spod Exhange'a
(to ponoc prosty system!) - wiekszosc to zrzuty ekranow (oczywiscie w
wersji angielskiej - jeden zrzut to wybor "country" - na obrazku widac
wybieranie United States of America!).

Teraz nastepuje porada jaki kupic komputer do gier (chodzi o
konfiguracje). Zalecaja P75/P90 i , cytuje "5MB wystarczy" (!!!),
drugi cytat "windows95 oferuje producentom gier platforme
"pamieciowa", podobna do struktury DOS. Wplywa to na zmniejszenie
wymagan stawianych tego rodzaju aplikacjom, niemniej 8MB na pewno sie
przyda". Trzeci cytat "minimum [...] to 5MB, natomiast 8MB lub wiecej
stanowi doskonale zabezpieczenie na przyszlosc).

Twardy dysk - wystarczy 500MB (gdzie taki dostac?). Karta graficzna -
<CYTAT> Nie jest najwazniejsza. Wiekszosc gier wykorzystuje 320x200
lub 640x480 w 256 kolorach. [masa bzdur wycieta i dalej...] Nie mozna
nic zlego powiedziec nawet o najtanszych kartach graficznych ISA.
Jezeli tylko pracuja w trybie VGA, obsluza wiekszosc gier</CYTAT>
Dalej uczciwie jednak pisza, ze pod "Wing Commanderem III" jednak
bedzie wolnawo.
Pisza takze o "protokole Win-G. Dzieki niemu program moze "pisac"
bezposrednio do okna graf. Windows[...]. Jeden warunek: karta musi
odpoiwidac standardowi PnP". Dziwne, moja nie ma PnP, a "pisze".
Cud??? ;->

Dalej porada dla grafika: "komfort przy 16MB". Pod Win95??? Jest i
rysunek karty graficznej "Z mysla o przyszlosci - Plug&Play. Karta
graf. wyposazona w zlacze DDC jst doskonalym zabezpieczeniem na
przyszlosc. Jezeli monitor bedzie odpowiadal temu standardowi,
konfiguracja optymalnej rozdzielczosci dokona sie bez Twojego
udzialu". Juz to widze...

Z akceleratorow polecaja: Vision868, W32p i Mach64. Nie za stare
przypadkiem...

Dalej byl test drukarki NEC GDI i opis masy shareware'u pod windows.
Reklamy i koniec.

Z okazji zblizajacych sie swiat Bozego Narodzenia zycze wszystkim
porzadnych czasopism.

Radoslaw Poplawski (Wroclaw: radekp_at_geocities.com)
WWW: http://www.geocities.com/MotorCity/3416 (NOWA STRONA!!!)
-- Klopoty to nasza specjalnosc! (Microsoft) --