Re: Przesiadac sie?

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 21 Dec 1996 - 17:53:33 MET

In pl.comp.pecet S.D. <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
: Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote in article
: > S.D. <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
: > : To ze MS stworzyl najgenialniejszy na swiecie OS, tak o WIN95 mowie
                                                   ^^^^
: sie
: > : nie liczy?
: >
: > Slawku, czy ty reprezentujesz wykladowce od marketingu lub ekonomii?
: > Bo tylko wtedy W95 jest najgenialszy.

: Nie Jarku ja mowie o win95 jako o PRODUKCIE a ten jest i technologia i
: marketingiem (image is everything) i renoma firmy i cena tp itd.

Nie Slawku - ty wyraznie piszesz o "najgenialniejszym na swiecie OS".
Ze Win95 to jeden z najgenialniejszych na swiecie PRODUKTOW - to sie
zgodze.

: A co mnie w win 95 najbardziej cieszy to ergonomia.

O ergonomii w sensie GUI to juz dyskutowalismy - sam napisales w koncu
cos takiego :" No tak - jestes przyzwyczajony do W3.11, nauczyles sie tam
wydajnie pracowac, nie dla ciebie W95".

Z "ergonomia" w innym ujeciu wlasnie walcze. Wsadzam nowe karty sieciowe
do komputerow. Jest nowe 95 - pieknie: uruchamiam, wyskakuje okienko
ze wykryl nowy sprzet PCI, prosi o dyskietke, prosi o reboot i dziala.
No - dziala klient MSNet i Novell, trzeba jeszcze dopisac TCP/IP.

Gorzej jak w tym komputerze juz byla inna karta. Zaczyna sie podobnie,
rebootuje, a on znow ze jest nowy sprzet i trzeba dyskietke. I tak w kolko.
Nic nie pomaga - no, po godzinie cudowania dziala. Ale zaden niedzielny
fachowiec by sobie z tym nie poradzil.
No i probuje uruchomic Exchange do internetu, ja wiem ze to potrafi dzialac
i instaluje sie bez problemow - ale juz nie tu.

: > : Czy ktos z Was wie ilu ludzi dzieki win95 mialo okazje wspolpracowac z
: > : komputerem? Ilu ludzi mialo okazje zobaczyc www [...]

: > Wielu z nich moglo robic to samo pod innymi sytemami, wlaczajac nawet
: W3.1.
: Zaraz alternatywa dla win mialoby byc inne win? Jaki tu sens?

Po prostu do tego nie jest potrzebne az W95. "genialnosc w95" to zasluga
przypadkowego zbiegu dat upowszechnienia internetu i wypuszczenia w95.

: Zwlaszcza ze win 3.xx jest mniej uzytkowalne i biedniejsze niz win95.

Hm, znaczacych roznic od strony uzytkownika to ja nie zauwazam.

: > A czy ty wiesz, ile razy klalem na G95, bo mi sie cos w obsludze modemu
: > zawiesilo? [...]

: Jarku czy takie rzeczy nie zdazaja sie w innych systemach?

Zdarzaja sie. Dlatego inne systemy dorabiaja sie porzadnej obslugi,
dbaja o diagnostyke, dbaja o mozliwosci - a MS znow sie z choinki
urwal i zrobil pod publiczke.

J.