Re: paker...

Autor: Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Sat 21 Dec 1996 - 16:11:35 MET

18 Dec 1996 09:01:27 +0100, JLASAK_at_sgh.waw.pl (JAKUB LASAK)
napisał(a):

>nie wim jak Ci to dziala ale u mnie dir nie pokazuje dlugich nazw
>tylko ~ chyba ze nie moge go uruchamiac w sesji dosa tylko jakos
>inaczej ale nie wydaje mi sie zeby to mialo znaczenie dla dira ?

Jest tak, że tylko kiedy win95 został odpalony tzn. GUI programy
(także command line) mogą używać długich nazw poprzez wywołania
funkcji systemowych. Jasne jest, że kiedy przy uruchomieniu nie
odpalisz GUI to bedziesz mial tylko krotkie nazwy, ale kiedy zrobisz
command prompt z gui długie. Jeśli jakikolwiek program obsługuje
długie nazwy bez gui to musi grzebać bezpośrednio po dysku. Co do
packerów to naprawdę nie rozumiem co ciekawego z pakowaniu programów
za pomocą różnych dziwacznych programików. Szkoda czasu i kłopotów.
Osobiście używam WinCommandera (póki co 16-to bitowy ale długie nazwy
w win95) , który do kompresji potrafi używać programów zewnętrznych,
ale sam w sobie obsługuje ZIP'y. Oczywiście te zipy z długimi nazwami
chyba, że uruchomiony w Win3XX. Swoją drogą ciekawe czy w takiej
sytuacji chociaż pokazuje długie nazwy w archiwach.

> Jakub Lasak

Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (0-32) 1-284-907
http://www.cto.us.edu.pl/~trzcionk