Re: wirusy z internetu

Autor: Grzegorz Krol (krol_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Fri 20 Dec 1996 - 11:13:16 MET

On 19 Dec 1996, Gregorio Kus wrote:

> [...]
>
> a jednak jest mozliwe, od czasu gdy strony HTML
> przestaly skladac sie wylacznie z hypertextu
> (tekt+obrazki/filmiki/dzwieki+odnosniki)
> a zaczely zawierac rowniez PROGRAMY.
> Juz odkryto powazne dziury w Javie, wiec napisanie zlosliwego
> appletu jest jak najbardziej mozliwe. Z cala pewnoscia jeszcze
> wieksze pole do popisu daje ActiveX.
>
> Grego

Ostatnio /listopad/ przeczytalem w Byte w artykuliku bug of the month o
bardzo prostym pisaniu tego typu rzeczy przy uzyciu ActiveX. Byl tam
podany adres strony z programem powodujacym shutdown win z IE30 /
oczywiscie z odpowiednim ostrzezeniem/ . Autor twierdzil ze przerobienie
tego programu zeby np. formatowal dysk lub kopiowal standardowedo wirusa
do lokalnego komputera /to jest juz moja sugestia/. Niestety nie mam pod
reka tego numeru - zainteresowanym moge podac adres fopiero po swietach
/okolice 6,7 styczen/ .

Wesolych swiat
                                Grze$