Re: wirusy z internetu

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 19 Dec 1996 - 20:48:20 MET

On Thu, 19 Dec 1996 10:24:53 +0100, Wlodzimierz Lapot wrote:

>Jacek Szaniawski (optix_at_saxon.pip.com.pl) wrote:
>: zauwazylem, ze cholernie duzo tego swinstwa zlazi mi do komputera. czy
>: mozliwe jest ze sie pakuja podczas zwyklego przegladania stron, a nie
>: tylko razem z FTP?
>
>Technicznie _NIE_ jest mozliwe ani "pozyskanie" wirusa poprzez
>browsowanie WWW (podobnie jak to kiedys bylo z wirusem w e-mail - tzw.
>"Good Times Hoax").
[...]
>Inne mozliwosci pozostawilbym w sferze marzen i fantazji.

a jednak jest mozliwe, od czasu gdy strony HTML
przestaly skladac sie wylacznie z hypertextu
(tekt+obrazki/filmiki/dzwieki+odnosniki)
a zaczely zawierac rowniez PROGRAMY.
Juz odkryto powazne dziury w Javie, wiec napisanie zlosliwego
appletu jest jak najbardziej mozliwe. Z cala pewnoscia jeszcze
wieksze pole do popisu daje ActiveX.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi