Re: Podlaczanie do internetu spod DOS'a

Autor: Jerzy Tarasiuk (jt_at_fuw.edu.pl)
Data: Thu 19 Dec 1996 - 21:11:52 MET

> Do tej pory wyprobowalem: 1) Pakiet PCIP. 2) POPMAIL (POPML322.ZIP
> z SIMTELa). 3) NUPOP 1.03. 4) NUPOP 2.02. 5) NET.EXE (KA9Q).
> Moze nalezaloby jeszcze wyprobowac Pegasusa...

Sprobowalem - program PDPMPOP - i mam wrazenie, ze dziala znakomicie.
Mam prosbe, jesli jest ktos, kto tego uzywa razem z reszta PMAIL-a:
nie jestem pewien, czy prawidlowo zgadlem, jaki ma byc format pliku
z poczta do wyslania, wyglada na to, ze taki:
pierwsza linia: ma sie zaczynac od 2 znakow '$', reszta chyba nieistotna
nastepne linie: adresy, na ktore list ma byc wyslany, pusta linia=koniec
nastepnie naglowek listu w/g RFC 822, pusta linia, i tekst.
W kazdym razie zadzialalo i nie zasygnalizowalo bledu (z 1 adresem).
W opisie PMPOP zadnej informacji nie znalazlem, a co zapisuje PMAIL?

PDPMPOP obsluguje wysylanie/odbieranie poczty (POP3+SMTP/POP3),
sprawdza poprawnosc adresu nadawcy (mozna wyslac list z adresem
nadawcy tylko takim, dla jakiego zna sie password dla POP3).
No i wymaga driver-a pakietowego - czyli pewnie PPP.EXE (jeszcze
nie probowalem przez telefon, ale mysle, ze powinno zadzialac).
W najgorszym razie bede musial napisac program konfigurujacy...

Jurek