Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Wed 18 Dec 1996 - 22:01:33 MET

S.D. wrote:

> Michał Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net> wrote in article
> <32B6C444.648080B6_at_lodz.pdi.net>...

> Lepszy w jakim sensie?
>
> To znaczy taki w ktorym przyuczenie pracownika zajmnie mniej czasu?
> I ma lepsza aktualna i potencjalna baze programowa?
> Ktory to system?

Sławku,

Cały czas porównujesz systemy w (swoich?) kategoriach użytkownika, który
nie widział wcześniej na oczy komputera, a od jutra ma zacząć produkować
dokumenty Worda, arkusze Excela i prezentacje PowerPoint. Ja wyjaśniam,
iż faktycznie, w takim przypadku nawet ja uważam, że Windows 95/NT jest
dla nich w sam raz.

Ale jest jeszcze cała masa innych zastosowań. Takie zastosowania to cała
klasa różnego typu serverów (bazy danych, fileservers,
www/usenet/cache/..., czyli typowy Internet server). W każdym z tych
zastosowań można znaleźć platformę lepszą i wydajnieszą niż NT. Jeśli
chesz, to dysponuję na przykład porównaniami w szybkości działania baz
danych na różnych platformach i wynika z nich jasno, że:

a) producenci baz danych (poza MS oczywiście, bo on promuje tylko własną
platformę, więc nie ma go jak porównywać) się zmówili i produkują na NT
bazy trochę wolniejsze,
b) NT jest jednak mniej wydajny

Oczywiście to tylko przykład z jednej dziedziny. Ale takie porównania na
pewno dałoby się wygrzebać jeszcze w innych i wtedy okaże się, że MS
wcale nie robi najlepszego oprogramowania.

Zgodzę się, że MS robi dobre oprogramowanie na rynku SOHO. Dla kogoś,
kto takiego oprogramowania potrzebuje nie ma lepszej alternatywy.
Szczególnie jeśli nie sprecyzuje się dokładniej o jakie zastosowania
chodzi. Ale poza tym rynkiem MS przestaje już mieć większe znaczenie
jakościowe. Co nie znaczy, że ludzie tego nie kupują. I to, że je kupują
ja właśnie kładę na karb lepszego marketingu MSoftu.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo   tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340