Re: NT i polskie fonty

Autor: Piotr Tarasiuk (piotar_at_univcomp.waw.pl)
Data: Tue 17 Dec 1996 - 21:06:00 MET

Tomasz Golebiowski wrote:

> Witam!
> Mam pytanie do uzytkownikow Windows NT. Jak to jest z tymi
> fontami? Czy mozna zainstalowac polskie fonty z Win 95?
> Jesli tak, to jak to zrobic?? Ach..., pytanie dotyczy systemu
> NT 4.0.
> Z gory dziekuje i pozdrawiam...
> Tomek
>
> Tomasz Golebiowski
>
> DOVE_at_lodz2.p.lodz.pl
> siecu215_at_zsku.p.lodz.pl

Dostalem to mail'em od pewnego milego czlowieka i mam nadzieje ze i
Tobie bedzie to pomocne...

Staszek Pasko wrote:

> Jak zrobic, zeby NT przy logowaniu nie czekal na CTRL-ALT-DEL, tylko od
> razu pokazywal login dialog???
> Wiem, ze to drobiazg, ale denerwuj mnie to :)
> Hmmm a jak zrobic automatyczne logowanie?? mi by to wystarczylo (sieci nie
> mam)

Przeciez to latwe:

Windows NT 4.0:
start regedit,
znajdz:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon
dodaj:
Value name: AutoAdminLogon Value data: 1
Value name: DefaultPassword Value data: tu napisz swoj password

UWAGA!
musisz uzywac jakis password.
Gdy nie uzywasz po pierwszym zalogowaniu sie automatycznym
NT 4.0 zmienia wartosc AutoAdminLogon z 1 na 0
i znowu bedzie sie pokazywac login ekran.

I juz.
Komputer startuje tak jak Windows 95.

-------
Czy moze ktos wie..............................
Moze ktos mi powie co z tymi ogonkami w
Windows NT 4.0 US + SP1. Dlaczego fonty
Zecera pokazuja kwadraciki w miejscu ogonkow?

Zrobilem jeszcze tak:
Otworzylem font Zecera w Fontograferze i zmienilem
tam wartosc z SYMBOL na ANSI. MS Word pracuje OK.
Ale Pagemaker tylko drukuje dobrze na drukarkach
PCL a na postscriptowych sie wali i znowu sa kwadraciki?
Dlaczego cholera.

Zrobilem jeszcze cos takiego:

to ponizej to za pomoca Jarka Cichorskiego
ale i tak dalej fonty nie dzialaj poprawnie.

1) Trzeba w "Control Panelu" kliknąć ikonę "International Settings",
karta
"International Settings", upewnić się że na li^Ücie wybrane jest
"Polish"
(lub wybrać je^Üli nie jest), zaznaczyć opcje "Set as default system
locale",
potwierdzić i zrebutować komputer. Teraz wiemy na pewno, ze mamy
polskie
ustawienia w systemie. Następnie otwieramy wiersz poleceń (klikając
guzik
"Start" i wybierając opcje "Run...") i wpisujemy "regedit", aby
uruchomić
Edytor Rejestru. W nim z menu "Edit" wybieramy "Find" i wpisujemy:
"FontSubstitutes". Gdy znajdzie nam klucz o tej nazwie, usuwamy z
niego
nastepujące warto^Üci: Arial CE Arial
Courier New CE Courier New
Times New Roman CE Times New Roman
Podobnie dla analogicznych czcionek "CYR", Greek" i "TUR", je^Üli
występują.

UWAGA, warto^Üci zakończone przecinkiem i cyfrą, np. ",238") należy
pozostawić.

2) Jeżeli na NT 4.0 zainstalowany jest Polski Office 95 z dodatkowymi
wschodnioeuropejskimi czcionkami True Type, system może nie widzieć
ich
prawidłowo. Dzieje się tak dlatego, ze czcionki te są w formacie
Windows
3.x
(same w sobie nie zawierają informacji o stronie kodowej) i aby system
mógł
je prawidłowo wy^Üwietlać, ich strona kodowa musi być w nim
odpowiednio
zarejestrowana. Można to łatwo zrobić klikając dwukrotnie ten plik:
Rejestruje on nastepujące czcionki: Arial Narrow CE, Book Antiqua CE,
Bookman Old Style CE, Century Gothic CE, Century Schoolbook CE,
Monotype
Corsiva CE.
Je^Üli w systemie sąjakie^Ü inne czcionki wschodnioeuropejskie w
formacie
Windows 3.x, to można je zarejestrować dodając odpowiednie wpisy w
kluczu
FontSubstitutes w Rejestrze, według nastepującego schematu - warto^Üć:
nazwa_czcionki,238 ciąg tekstowy: nazwa_czcionki,238

Mam nadzieję że to choć czę^Üciowo usunie problem.

Filip Kochanski.

Generalnie jak widzisz sprawa nie jest prosta. Ja używam
FontoGraphera, którym przekodowuję charset czcionki z SYMBOL na ANSI.
Działa, ale mam jeszcze do przekodowania jakieś 400 fontów :-(

na razie
A.G.

PS:
Pogrzeb głębiej w liście winnt i pecet kiedyś było tam trochę głośniej
o problemie czcionek w NT 4.0.