Re: Jak sie zapisac na l. o OS/2?

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Thu 12 Dec 1996 - 22:14:04 MET

On Thu, 12 Dec 1996 21:27:48 +0100, Andrzej J. Piotrowski wrote:

>Tutaj juz tak cicho o oesie, a wiem ze jest o nim lista (troche pozno
>sie obudzilem), jak sie tam zapisac - adres serwera i komenda, i na
>jaki adres wysylac maile?

Adres listy os2_at_man.lodz.pl. Zapisujesz sie analogicznie jak na peceta,
tyle ze komenda
subscribe os2 imie nazwisko

>Troche pytan z gatunku technicznych:
>Od pewnego czasu OS przy starcie wyswietla mi przez sekunde
>niebieskie menu - normalnie wyskakujace na bodajze alt F1, sluzy do
>ustawiania starych config.sy itp. Co sie dzieje?

Tupnij prawym przyciskiem myszy na Pulpicie, z menu wybierz Ustawienia,
w otwartym oknie "Pulpit-Ustawienia" tupnij zakladke Archiwum i w
grupie Wyswietl ekran OPCJE ODZYSKIWANIA _odznacz_ pole wyboru []
Wyswietlaj ekran przy kazdym uruchamianiu systemu (albo zwieksz czas w
polu edycyjnym "Czas wyswietlania ekranu" ;-) )

>Czy jest jakis dobry taskbar dla OS/2, bo ja mialem taki, ze mial
>kika desktopow. Niestety bywalo, ze jak zostalo wlaczone okinko na
>innym desktopie niz uzywany, to przy przeloczeniu na ten drugi
>desktop ono przeskakiwalo na jeszcze inny i tak az do zamkniecia.

Jest kilka. Przykladowe to FM/2 Taskbar (plik ftaskbar.zip--to chyba
ten Ci sie narazil) oraz TaskBar (plik tskbr262.zip). W tym drugim
dziala Alt+Tab ( jak w Windzie), mozesz regulowac rozmiar ikon, a pasek
moze byc poziomo lub pionowo. Oprocz tego jest freeware Microlearn
Switcher (plik mlsw101.zip), ktory nie wyswietla paska na dole, ale
dziala jak Alt+Tab w Windzie.
Z bardziej rozbudowanych rzeczy, ktore maja pasek zadan polecam MDesk
(plik mdesk13.zip) -- moze w ogole zastapic WPS, ma wlasne foldery (na
haslo), okienko do wydawania polecen, wygaszacze ekranu, pasek zadan
podobny do tego z Win95 i inne bajery. A znasz li Ty Xit, juz 2.30? To
poznaj!

>Czy OS/2 ma wbudowany wygaszacz?

Ma, z wymuszonym podawaniem hasla. Wystarczy na Wyrzutni kliknac na
klodke. Jezeli przez minute nic sie nie bedzie dzialo, to obrazek
(ktory zreszta mozesz zmienic) zniknie, a na czarnym tle ekranu zacznie
wedrowac wspomniana klodka.

Poza tym sa dwa wygaszacze z bajerami: Blanker (blankr60.zip) i
ScreenSaver (ssaver26.zip). Oba dzialaja w pelnoekranowych sesjach DOS,
OS/2 i Windows, oba maja hasla, DPMS, efekty dzwiekowe, moga zmieniac
wygaszacz co okreslony czas, a Blanker w pakiecie jest w dwoch
wersjach: Lite (sam wygaszacz) oraz pelny, z lapaczem ekranow, alarmem,
definiowaniem goracych klawiszy itd. Uwaga -- u mnie ScreenSaver gryzl
sie z ControlCenter z Object Desktop.

Sa tez dwa wygaszacze bez bajerow -- po prostu czarny ekran. Nazw
plikow nie pamietam, szukaj w katalogach /graphics.

>Czy istnieje cos w rodzaju delphi dla os/2? Ja mam tylko shareware
>Liberty Basica :-(.

Jest cos takiego jak Watcom VX REXX.

OSciski!
Mirek Nowakowski