Re: Zoom vs Robotics

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Thu 12 Dec 1996 - 19:52:31 MET

"konder" <S_konder_at_mp.pw.edu.pl> napisał:

>Różnica leży w głównej kości modemu ZOOM ma Rockwella, a USR Robitics'a.
>Ten drugi jest lepszy jak mówią inni, zwłaszcza na polskie linie. Mam wewn.
>USR sportster 33,6 z voicem i jest extra (oczywiście, zawsze można się do
>czegoś przyczepić). Ma genialną cechę: jest PnP, ale można to wyłączyć!!
>Osobiście wolę, wewnętrzne, ale jak masz szybki port to w zasadzie nie ma
>różnicy. Poza tym lepiej wydac trochę więcej kasy, niż potem narzekać na
>jakość połączenia. Z resztą ostatnio widziałem na giełdzie troszkę tańsze.
>Na temat upgradów skocz na stronę www.usr.com.
> [...]

A, no to ja podyskutuję :-) Prawie dokładnie rok temu kupiłem USR
Sportstera 28800 (wewnętrzny, bez voice'u, V.FC, V.42 bis). Działa -
hm, no właśnie. Z Zyxelami (których jest chyba najwięcej u providerów)
kiepsko mu idzie - czasem nie połączy się wcale, czasem zerwie. Co
gorsza, _nigdy_ nie łączy się na 28.800. Przez rok zdarzyło mu się to
tylko trzy razy, tylko z jednym modemem u mojego privdera, a po takim
połączeniu natychmiast zrywał. Spędziłem wiele, naprawdę wiele nocy
próbując rozmaitych konfiguracji, ale bez skutku. W zasadzie jedyne co
mogę zrobic, żeby mieć w miarę pewne połączenie, to przed zalogowaniem
się wydac ręcznie polecenie _wymuszające_ prędkośc 14.400 (bo inaczej
potrafi sobie wynegocjowac 9600, leń jakiś czy co) - wtedy zazwyczaj
trzyma i kilka godzin. Co jeszcze gorsza, nie ma homologacji (rok temu
USR nie zdążył się wystarać), więc nie mogę pójść z pretensjami do TPSA
- a linię faktycznie mam kiepską, chyba wczesno-powojenną :-( Z drugiej
strony, wypróbowałem go też u kilku znajomych, na nowych cyfrowych
łączach - tak samo, czyli 14.400 max. Słyszałem - ale może to tylko
plotka - że sprzedawane rok temu USR-y miały oryginalne amerykańskie
kości, które nie bardzo nadają się do polskich warunków - teraz podobno
są już montowane nowe, przystosowane do naszych parametrów - ale czy te
kości to normalne EPROM-y i czy można to-to wymienić?? Nie uśmiecha mi
się ponowne wydanie 6-8 milionów i to na taki sam modem, jaki już mam.
Gdybym był kupił ZOOMa, zapłaciłbym prawie o połowę mniej, a też miałbym
14.400. (Znajomy kupił ostatnio chyba najgorszy możliwy modem, Zoltrix,
za 150 nowych słotych... też łączy na 14.400 i nie zrywa! Ja zapłaciłem
rok temu 600 złotych z kawałkiem.)

A - wysyłałem do USR emaile, faksy z opisem sytuacji i błaganiami o
radę... bez odpowiedzi. Email odsyła wyłącznie automatycznie generowane
pliki, a adres "ludzki" nie odpowiada w ogóle. Czy USR ma już jakiegoś
reprezentanta w Polsce?

No to podyskutowałem sobie,
(mam nadzieję że nie uraziłem nikogo z tymi Zoltrixami ;-)

marek jedlinski

   "If that makes any sense to you, you have a big problem."
email: eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net (finger for public PGP key)
http://www.lodz.pdi.net/~eristic/index.html (also: online.html)
          -= Hail Eris. All Hail Discordia. Percolate. =-