Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 12 Dec 1996 - 12:12:42 MET

Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:

>: tzn. unix podchodzi ze strony sprawnego tasowania procesow
>: a NT ze strony maksymalnie przybajerzonego ekranu ?
>: chcialbym w koncu wiedziec z jakiej strony NT podchodzi do sprawy
>: serwera aplikacji.
>
>Od strony wymagan/potrzeb uzytkownikow. Unix wychodzi ze sprawnych
>mechanizmow, na ktorych buduje sie nastepne ambitne mechanizmy,
>potem unosi sie ambicja jeszcze wyzej, a zwyklym uzytkownikom
>zostawia ochlapy ze cos tam im sie polepszylo.

No niezupelnie. Ze mi sie mysz przytka na X-terminalu, zgoda.
Ale czy to powoduje ze aplikacja przestaje dzialac i sie nadaje
tylko do wrzucenia do CORE ?

>A MS wychodzi od tego czego chce uzytkownik, i mniej czy bardziej
>nieudolnie stara mu sie to zapewnic.

Nie wiem czy MS kiedykolwiek skonczy eksperymentowac i zabierze
sie za pisanie normalnych systemow :))))

>Edytora WYSIWYG tekstu na swiat unix'owy nikomy przez dwadziescia lat
>nie chcialo sie napisac, za to rozwijaly sie dosc dobrze emacs i tex.

Tak. to prawda. Wyniklo to prawdopodobnie z bardzo malej popularnosci
unixow, i malej liczby instalacji na komputerach domowych. A w sklepie
nie preinstaluja, bo po co skoro nie ma aplikacji, o czym piszesz powyzej.
krotko mowiac szkoda.

>NFS to chyba do dzis po ethernecie szybciej jak 200KB/s nie potrafi
>osiagnac, a podlaczanie innych systemow sieciowych to calkiem niedawno
>dopiero powstalo. Itd, itp,.....

No tak. tyle ze opracowanie i podlaczenie innych systemow nie wymagalo
przeprojektowywania systemu :))))))

>RAS technicznie jest moze i gorszy od mozliwosci unix'a, ale
>w praktyce okazuje sie lepszy - liczac np. czas po jakim
>uzytkownik czuje sie usatysfakcjonowany i koszt inteligentnego
>konfiguratora. A to wlasnie przyklad takiego 'application server',
>choc moze niezbyt odpowiedni.

no coz. na temat RAS nie bede nic mowil bo nie mam nic do powiedzenia.

>: :))))))))))))) wiesz, do tej pory uwazalem cie za fanatyka religijnego
>: windowsa niete :) chyba bylem w bledzie :)
>
>No wiesz! Ja podziwiam zdolnosci marketingu MS, doceniam pewne zalety
>ich produktow, widze wady ich konkurencji, ale zeby je chociaz
>lubic to one musza przestac byc takim g****m.

fakt. marketing to maja wspanialy, zwazywszy na fakt ze udalo im sie
sprzedac takie ilosci tego g***a jakie stworzyli.

>A tu niestety zanosi sie na to, ze za dwa lata NTych bedzie znacnie wiecej,
>a beda w dodatku znacznie gorsze.
>J.

A ja nadal licze, ze twoja przepowiednia sie nie sprawdzi.