Re: USR -problem!!!

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Tue 10 Dec 1996 - 19:51:05 MET

Pawel Kietniewski wrote:
> Mam dostep do USR 33k6 zewn. Jestem zielony w sprawach uzywania modemow,
> wiec nie wiem o co chodzi. Podlaczylem ten modem przez COM1 i niezabardzo
> wiem jak ustawic predkosc. W znanym programie (w95) przy konfiguracji portu
> jest napisane, ze mam UaRT8250(chyba tak) i zaraz podspodem max. predkosc
> 115k. Niby OK, ale....

Nie, nie ok. UART8250 to najstarszy z mozliwych, chodzily na tym XTki. W
praktyce maksymalna predkosc jaka mozna przez niego przeciagnac do
19200, potem sie gubia dane. Nowsze UARTy, np. najpopularniejszy dzis
16550 rzeczywiscie obsluguja 115200. Podawana przez Windowsy predkosc
115200 dotyczy mozliwosci modemu, a nie portu.

> Przy polaczniu przez WinSocka uzywajac opcji autologin po polaczeniu
> pokazuje sie kilkanascie podobnych linii: COM error.
> Przy manual login wszystko jest w porzadku, dopoki nie uruchomie IE2.01. Po
> wpisaniu adresu pojawia sie, ze nie moze go znalezc(a jestem pewny ze jest
> dobry), a przy innych laczy sie bez probvlemow. O co moze w tym chodzic????

Sprobuj ustawic predkosc polaczenia na 19200 lub 38400. Powinno pomoc,
ale jesli nie pomoze, rozwaz zakup karty z szybkimi UARTami (ok. 60 zl),
lub nowoczesniejszej plyty glownej (zawsze sa na nich dwa 16550)

> Aha, czy musze zglaszac na poczte ze uzywam modermu, jezeli bede go mial
> przez 2 dni.Czy cos za to grozi????

Nie slyszalem jeszcze, zeby ktos zglosil na poczte, ze uzywa modemu.
Kiedys byl taki obowiazek, ale nie wiem jak teraz.

Michal

--
 Michal Rok          Warsaw, Poland      http://www.waw.pdi.net/~mrok/