Re: Metex M3680D i serial port...

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 10 Dec 1996 - 17:37:03 MET

On Tue, 10 Dec 1996 14:46:17 +0100, Witold Kopacz wrote:

[...]
>10 OPEN "COM 1:1200,N,7,2,RS,CS,DS,CD" AS #2
[...]
>jest tylko jeden problem Qbasic tego nie rusza....

i nie powinien bo ':' nie sluzy tu jako delimiter
lecz stanowi czesc nazwy device'u, ktora brzmi 'COM1:'
(bez apostrofow rzecz jasna :-) )

>moze ktos z szanownych adwersarzy jest w stanie
>objasnic mi linie #10 (, a zwlaszcza tajemnicze parametry po cyfrze 2)?

nie jestem co prawda Twoim adwersarzem
(bo i niby czemu [radze rzucic okiem do slownika])
ale powiedziec Ci moge

RS wylacza detekcje Request to Send (TRS)
CS z ewentualnym parametrem T kontroluje timeout
   z linii Clear To Send (CTS). Jesli CTS jest
   w stanie low (logicznym, nie elektrycznym!)
   przez czas dluzszy niz T milisekund nastepuje
   device timeout. Bez parametru - timeout nastepuje
   po 1000ms, co jest wartoscia default'owa dla wszystkich
   parametrow "timeout'owych" w instrukcji OPEN "COMx:"
DS jak wyzej dla linii Data Set Ready (DSR)
CD jak wyzej dla linii Data Carrier Detect.

Grego

P.S. Zeby sobie ktos przypadkiem nie pomyslal zem skalal
  sobie kiedys rece (i umysl) programowaniem czegos powaznego
  w BASIC'u! Moja znajomosc tego scierwa bierze sie stad ze
  kilkakrotnie musialem robic konwersje sporych programow
  (napisanych przez kogos innego) w QB czy PB (a i GWB)
  na cos bardziej zjadliwego.

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi