Re: Jest pare kart...

Autor: Majerkiewicz Rafal (rafmaj_at_usus.pw.plock.pl)
Data: Tue 10 Dec 1996 - 12:20:38 MET

Dobieslaw Wroblewski <wrobldob_at_infoserv.ii.uj.edu.pl> napisał
> Jest pare kart to tu to tam po sklepach i nie wiem, ktora wybrac.
> Chodzi mi o karte muzyczna, najlepiej do 150 PLN. Chcialbym porady.

Parę miesięcy temu zmieniałem swoją kartę z SB 2.0 na nową. Kupiłem
kartę ZOLTRIX AP6400W. Jest ona w pełni kompatybilna z SB 16
(a nie tylko z SB PRO) i ma wbudowanego wawetable'a. Kosztowała
mnie tylko 140 PLN (z VAT-em). Jedynym jej minusem jest uciążliwa
instalacja pod
Wingrozą95 - plug&pray działa jak wszystko z Microsoftu :-)
Po wyłączeniu opcji P&P i "ręcznym" zainstalowaniu sterowników
działa bajecznie. Instalowałem ją na płycie non-P&P i może stąd te
problemy.
Karta obsługuje tryb Adlib, SB 2.0, SB PRO, SB 16, Windows Sound System
(WSS), MPU-401 i General Midi. Ma full-duplex.
Szczerze polecam.

> 1. Karty te nie mialy wavetables, ale ponoc mozna to podpiac - co to
> oznacza w praktyce? Udaje sie taka operacja?
Za przystawkę Wave zapłacisz ponad bańkę. Udaje się.

> 2. Co to takiego jest 3-D sound, czy to cos wiecej niz stereo?
Nie wiem dokładnie, ale nie oczekuj wspaniałych efektów.

> 3. Co to znaczy, ze karta jest na prawde 16 bitowa albo nie do konca
> 16 bitowa?
To, o czym pisałem wyżej - 16bitowe kart są najczęściej kompatybilne
najwyżej z SB PRO!!!!!

> 4. Czy probkowanie 41 MHz to istotnie mniej niz 48 MHz?
> Czuc roznice?
Nie.

> 5. Czy wszystkie te karty laduja jakiegos rezydenta w dosie?
Nie wiem, mój Zoltrix nie musi. (opcjonalnie mikser - ale pracuję bez
niego)

> 6. Czy warto bic sie o wavetable? Raczej mnie na nie nie stac.
Warto. Muzyka MIDI jest nie do poznania

> 7. Ktos stwierdzil, ze najlepiej oryginalnego SB.
Ja twierdzę - najlepiej ZOLTRIXA!!!

Pozdrowienia

--
Majerkiewicz Rafal