Re: TSENG ET6000

Autor: Cezary Porycki (cezar_at_rubikon.net.pl)
Data: Mon 09 Dec 1996 - 18:21:16 MET

> Testem Landmark to mozna sobie Tridenty na ISA mierzyc, test
> jest glupi, mierzy nie wiadomo co, trwa 5 sekund i daje niepowtazalne
> wyniki.

O kazdym tescie mozna powiedziec, ze jest glupi, wystarczy tylko ze nie
pokazuje tego zo chcialoby sie widziec. Dla mnie nie jest to moze wyrocznia
- ale jesli dwa komputery zostaly zbadane okreslonym testem to mimo to, ze
nie wiesz co on miezy wyniki sa obiektywne. Tym bardziej ze trwa to tylko 5
sekund (a propos u mnie dwie) i nie musze go powtazac bo wynik jest
niepowtarzalny. A fakt ze moze "Tridenty na ISA mierzyc" swiadczy o jego
... uniwersalnosci nie uwazasz?

> Wez sobie np. testy video z pakietow Ziff-Davis WinBench 4.0 lub
> WinBench 96 i zobaczysz jakie sa roznice miedzy Millenium 2MB, ET6000 z
2.25MB
> i ViRGE 2MB. Owszem, ViRGE i ET6000 sa szybkie jak Millenium ale tylko w
> trybach 256 kolorow, czym wiecej kolorow tym wieksza jest roznica na
kozysc
> Millennium, ViRGE i Tseng dlawia sie bo uzywaja jednoportowych pamieci i
> maja zintegrowanego RAMDACa.

Nie zgodze sie z szybkoscia tylko w 256 kolorach bo wszystkie karty badalem
na 24 bps w rozdzielczosci 800x600.
Nie zajmuje sie zawodowo testowaniem kart i nie wiem jakie testy co
pokazuja. Zajmuje sie natomiast profesjonalnie grafika i DTP czyli zawodowo
eksploatuje te karty, wiem jak zachowuja sie w programach graficznych, przy
wyswietlaniu rastrow i odswierzaniu wielu obiektow wektorowych. Mam tu
duze doswiadczenie gdyz pracuje zarowno na PC jak i na macu - codziennie, i
mam doczynienia z roznymi kartami. Na podstawie tych doswiadczen z czystym
sumieniem moge polecic kazdemu karte Tseng Labs ET 6000, i to zarowno tym
ktorzy mecza sie na S3 Trio jak i tych ktozy chca miec cos szybszego niz
Matrox.

> Owszem Millennium nie jest najnowsza konstrukcja ma prawie dwa lata ale
> znajdz mi inna karte za ta cene z takimi mozliwosciami i taka moca (nawet
> Imagine128 Series2 ktora jest karta 128-bitowa ledwo dogania 64-bitowa
> Millennium a cena #9 jest prawie dwa razy wyzsza). Jedyna rzecza godna
> pozazdroszczenia w ET6000 jest jakosc i predkosc odtwarzanych danych
video.

Nie wiem jak jest z video, nie wiem rowniez jak szybko bedzie sie poruszal
ludzik w Doomie na komputerze z Matroxem a jak na Tsengu. Wiem, ze w
ekstremalnych warunkach stacji graficznej ta druga jest wydajniejsza. Dlugo
zastanawialem sie jaka karte kupic - wybralem Tsenga i nie zaluje.

> Napewno strasznie wplynelo to na wyniki testow kart graficznych ;)

Napewno gdyz Landmark traktuje komputer jako calosc wiec wplyw maja
wszystkie jego elementy.

Cezary D. Porycki
<cezar_at_rubikon.net.pl>