Re: W95, joystick w grach DOSa

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 09 Dec 1996 - 17:26:01 MET

On Mon, 9 Dec 1996 10:48:06 +0100, Pawel Pyk wrote:

>Czy ktos wie czy to ma prawo chodzic joystick w grach DOS uruchamianych
>z poziomu win95 . Na mojego czuja chyba nie (na ale moge sie mylic).
>Ochrona pamieci nie dopusci gry do bezposredniej obslugi portow joystica
>(szumna nazwa na kilka uniwibratorow).

nie ma specjalnych powodow dla ktorych mialaby nie dopuscic.
przydziela zasob (te kilka adresow portow IO) na wylaczny
uzytek danej aplikacji i juz.

przez analogie: praktycznie zaden program komunikacyjny
nie porozumiewa sie z serialami poprzez wolanie wyjatkowo
skopanej (zarowno w BIIOSie jak i w DOSie) obslugi RS'a,
a jednak DOSowe programy komunikacyjne chodza pod w95.

(w OS/2 [nie wiem jak w w95] mozna nawet wybrac czy dany
program ma korzystac ze "zwirtualizowanych" portow czy tez
otrzymac dostep fizyczny)

> po wtore polozenie joysticka jest
>okreslane przez pomiar czasow dokonywany przez procedury wewnatrz gier.

przez zliczanie impulsow potrzebnych do wyzerowania
a mozna je wysylac z "virtualnie dowolna" czestotliwoscia
wiec to nie jest pomiar czasu

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi