Re: Instalacja OS-a

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_urethan.chem.pg.gda.pl)
Data: Mon 09 Dec 1996 - 12:36:38 MET

Artur Lutze <alutze_at_waw.pdi.net> wrote:
: Marcin Debowski (agatek_at_urethan.chem.pg.gda.pl) wrote:
: > lubi, tylko sa dwa swapy: logiczny i fizyczny, jak zrobisz tylko fizyczny
: > (on board ale w setupie) to os2 radzi sobie z tym bez problemu

: Jesli dobrze Cie zrozumialem, to logiczny to wlasnie opcja "Onboard FDC Swap
: A & B" z setupu, a fizyczny to "kabelki". W setupie ma "No Swap", a kabelki
: podpiete w ten sposob, ze bez zadnego "swapa" moja stacja jest stacja a:

Wydaje mi się że w setupie są aż DWIE opcje swap'u fdd. Nie pamiętam gdzie
jest jaka ale są pod różnymi "opcjami głównymi" (nie mam tego mojego PC w
Gdańsku i stąd jestem średnio precyzyjny - sorry). Tak więc i fizyczny i
logiczny ustawia się w setupie.

: Co to znaczy "oba", sa jakies dwa przelaczniki w setupie BIOSu, czy masz cos
: innego na mysli ?

patrz wyżej.

: Tak czy siak, moze uda mi sie zainstalowac OS-a podczas jednej z tych
: prob kiedy akurat system zechce laskawie ruszyc. Ale mam jeszcze w zwiazku
: z tym pytanie. Czy mozna zrezygnowac z Boot Managera ? Chcialbym dokonywac
: wyboru systemu za pomoca linuxowego lilo.

używam BM też do linux'a bo tak mi wygodniej i ładniej ale nie widzę
przeszkód dla których nie miałoby być to lilo.

: W jakiejs ksiazce czytalem opis sposobu instalacji. Wg autora nalezy skaso-
: wac wszystkie partycje na danym dysku twardym i zaczac tworzenie nowych
: od utworzenia partycji programu Boot Manager, a potem cala reszte partycji.
: Czy rzeczywiscie nie moge obejsc sie bez boot managera ? Tak na prawde, czy
: partycja boot managera zawiera tylko program pozwalajacy na wybor systemu ope-
: racyjnego podczas startu, czy tez jakis fragment OS-a, ktory MUSI byc zalado-
: wany podczas startu OS-a i dla tego nie moge zrezygnowac z tej partycji ?

Wyłącznie programik bootujący. Lilo to przecież także bootmanager. Różnica
polega na tym że BM os2 potzrebuje partycyjki a lilo jest na tyle mały że
mieści się np. w MBR

: A moze w przypadku, gdy jednak boot manager okaze sie niezbedny wystarczy,
: ze w celu jego zalozenia skasuje partycje primary dos partition zwalniajac
: w ten sposob miejsce pod boot managera i nowa mniejsza primary dos partition.
: Ale o ile pamietam, to chyba nie da sie skasowac primary dos partition gdy
: istnieje extended dos partition, przynajmniej za pomoca dosowego fdiska.

Wydaje mi się że instalowałem BM os2 na innej niż pierwsza/ostatnia
partycja ale głowy nie dam tym bardziej że Grego twierdzi że to nie
możliwe. Masz zip'a, namęczyłeś się już sporo, pomęcz się jeszcze trochę i
przepartycjonuj wszystko jak należy. To przecież góra 2 godziny pracy.

: Z moich skromnych doswiadczen wynika niestety, ze chyba rzeczywiscie nie
: da sie obejsc bez boot managera. Gdy nie zalozylem na dysku partycji pod boot
: managera, to w fdisku owszem mialem dostepne polecenie "create partition",

bez żadnego BM chyba nie ale niekoniecznie os2. W ostateczności się da:
bootująca to os2/fat, jak chcesz linuxa to boot/dos i loadlin.
ale to nieeleganckie i kłopotliwe.

--
Marcin Dębowski
/\/ Technical University of Gdansk, POLYMER TECHNOLOGY DEPARTMENT