Re: Modem USR kontra Zoltrix

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 07 Dec 1996 - 18:39:31 MET

Michał Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net> wrote:
: Piotr Dabrowski wrote:
: > Tyle naczytalem sie dobrego na tej liscie o modemach USR, ze
: > postanowilem sobie takowy kupic. Wczesniej mialem wg wiekszosci
: > z was kupe zlomu tj. Zoltrixa 14,4. Chodzi mi o to, ze nie mialem

Najwyrazniej miales stary i dobry. Ale potem takich juz nie robili,
za to robili made in China.

: Ja Zoltrixa skomentuję tak. Nie można mieć zaufania do firmy, która na
: pudełkach od modemów pisała w czerwonym kółku V.42 bis (+ małymi
: literkami "software enabled"), podczas gdy ewidentnie modemy te V.42bis
: nie posiadały, a jedynie dodawano oprogramowanie BITCOM, które potrafiło
: zaemulować V.42bis software'owo.

To nie podwaza zaufania do Zoltrix'a, tylko do pierwszej firmy na
ktorej sie tak naciales :-). Potem juz wiesz, ze jak jest duzymi
literami 'V.42', to trzeba popatrzec gdzie malymi pisze 'software
supported'. A Zoltrix robil tez 'hardware supported'.

A co do zaufania do firmy, to co powiesz o modemie z :

Error Control and Data Compression
                   V.42/MNP 2-4 error control
                   V.42 bis/MNP 5 data compression

Fajnie, nie? Tylko dlaczego sie on nazywa USR Sportster Winmodem,
Package Contents: Windows software drivers

Co prada pisza jasno:
Internal half card modem for Windows only

Tylko ja nie wiem, czy "Windows only" polega na tym, ze
1) V.42 jest 'software supported' ?
2) a moze chodzi o to ze to jest PnPray? Czyzby uniemozliwialo to
    wspolprace z innymi systemami? Fakt - utrudnia mocno.

3) a moze wreszcie zrezygnowano z interfejsu sprzetowego typu 16550?

Opcja 1) wydaje sie mi sie o tyle intrygujaca, ze przy innej firmie
to podejrzewalbym, ze uzyli znacznie tanszej kosci Rockwela bez V42.
Ale USR mial swoje modemy robione w technologii DSP, wiec
co za roznica dorzucic do epromu te troche kodu.
Czy tez moze placimy za USR, a w srodku zwykly Rockwell?

Moze mnie ktos objasni, bo WinModemu to ja na pewno nie wezme do rak.

P.S:

Buy a SportsterŽ 33.6 desktop faxmodem NOW,
  upgrade to 56 Kbps x2 Technology FREE*!
   [....]
A dostrzegasz te mala gwiazdke?

*$7 shipping and handling fee required. Send no money
        now: payment by check, money order or major credit card
        will be accepted when upgrades are available.

O ile jeszcze przy Sportsterach te $7 jest uzasadnione (ROM trzeba wyslac),
to przy Courierach (maja Flash) '*' nie ma, jawnie napisane
ze oplat za shipping&handling nie bedzie - tez nie ma, a w ogole ciekawi
mnie dlaczego firma wymaga rejestracji chetnych, zamiast po prostu
wystawic plik na www/bbs.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |