Re: Modem USR kontra Zoltrix

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Sat 07 Dec 1996 - 15:38:40 MET

Piotr Dabrowski wrote:

> Czesc!
>
> Tyle naczytalem sie dobrego na tej liscie o modemach USR, ze
> postanowilem sobie takowy kupic. Wczesniej mialem wg wiekszosci
> z was kupe zlomu tj. Zoltrixa 14,4. Chodzi mi o to, ze nie mialem

Ja Zoltrixa skomentuję tak. Nie można mieć zaufania do firmy, która na
pudełkach od modemów pisała w czerwonym kółku V.42 bis (+ małymi
literkami "software enabled"), podczas gdy ewidentnie modemy te V.42bis
nie posiadały, a jedynie dodawano oprogramowanie BITCOM, które potrafiło
zaemulować V.42bis software'owo. To moim zdaniem, było chytre nabijanie
klienta w butelkę. Dodam, iż kiedyś kolega zapytał mnie jaki ma modem
kupić, to odpowiedziałem mu jakie ma spełniać parametry, wśród nich
wymieniłem na jednym z pierwszych miejsc V.42/V.42 bis. Oczywiście
wybrał taki, który miał w czerwonym kółku V.42 bis. Dodatkowo,
sprzedawca to jak najbardziej potwierdził. Później dzwoniłem osobiście
do sprzedawcy, żeby go "opieprzyć", bo modem miał być używany z innym
softwarem, niż dostarczony bitcom. Facet powiedział: "Tak, słyszeliśmy,
że ta implementacja V.42bis jest niekompatybilna z Windows. Ale chyba
wystarczy poczekać na opowiednie drivery..."

Od tego czasu Zoltrixy tępię bezlitośnie gdzie się da.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo   tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340