Re: Instalacja OS-a

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sat 07 Dec 1996 - 00:23:53 MET

Artur Lutze <alutze_at_waw.pdi.net> wrote:

> [...]
>chodzilo. Ale dzisiaj nie udalo mi odpalic OS-a na zimnym komputerze ale za to
>ruszyl na cieplym (po okolo godzinie pracy). Udalo mi sie go odpalac kilka
>[...]
>Po tych probach zablokowalem ASUS-owy kontroler HDD i FDD w BIOSie
>i wstawilem kontroler na karcie. Ponownie przeprowadzilem proby ale rowniez
>nie udalo mi wystartowac OS-a. Nie wiem ale to mi wyglada jakby hardware
>byl OK a tylko oprogramowanie stroi fochy. A moze po prostu do tego systemu
>potrzeba jakiegos S P E C J A L N E G O komputera ???

Podejrzewam jednak BIOS.
Opis Twoich poczynan do zludzenia przypomina moja walke z
SHUTTLE sprzed kilku miesiecy :-)
Moze Marcin sprawdzi jednak, jaka ma u siebie wersje BIOS-u ?
Aha, jaki masz procesor, i czy aby nie 'podkrecany' ?

> Wczoraj rozbebeszylem drania. Wyjalem wszystkie nadmiarowe elementy:
> Sound Blastera, karte SCSI do ZIP-a, karte do skanera. Odpielem
> jeden z dyskow oraz CD-ROM, tak ze zostal tylko WDC 31600 ustawiony
> jako master na pierwszym kanale i stacja dyskietek. No i zaczalem
> sie bawic. Przeprowadzilem pare prob zarowno z orginalnym driverem
> IBM-a jak i ASUS-owym. Oto rezultaty:
[...]
>OS/2 is unable to operate your hard disk or diskette drive.
>The system is stopped. Correct the preceding error and
>restart the system.

Z czego instalujesz OS-a, z dyskietek czy CDROMu ?
Jezeli masz 2 dyskietki startowe i plytke, to bez CDROM-u
nie pojdzie nawet Fdisk :-) A komunikat bledu daje, bydle,
taki sam. Moze to ta Toshiba Ci bruzdzi ?

[...]
> [...]

>od bodajze Azteca to komputer zaczal ja widziec. Probowalismy z driverami
>innych firm, przewaznie do napedow 4x lub 6x (ta Toshiba to 8x) i dla wie-
>kszosci z nich, gdy CD byl zapiety na SB komputer widzial naped CD. Z trans-
>ferem bylo roznie, dla jednych driverow 1000 MB/sek, dla innych 1200 MB/sek.
>Ale gdy sprobowalem, to wszystko odpalic na moim ASUSie, to niestety CD sie
>nie zglaszal, nawet przy uzyciu driverow, z ktorymi chodzil podczas testu
>w firmie. To mi wyglada jakby moja plyta glowna podchodzila w jakis S Z C Z E-

Uno momento, jak by to powiedzial Grego :-)
Czy dobrze zrozumialem, ze masz na plycie dwa kanaly IDE, a na Sound
Blasterze jeszcze jeden secondary IDE, i do niego chciales podlaczyc
CD-ROM ???
Nie wiem, jakim cudem taka konfiguracja mialaby dzialac...
I - wracajac do moich watpliwosci - BIOS plyty moze w jakis
_szczegolny_ sposob inicjowac 'kosci' kontrolerow.

> Tak czy siak, moze uda mi sie zainstalowac OS-a podczas jednej z tych
>prob kiedy akurat system zechce laskawie ruszyc.

Jezeli nawet Ci sie uda, to i tak bedzie wylatywal w powietrze.
Zwalcz najpierw klopoty sprzetowe.

> [...]
>wyboru systemu za pomoca linuxowego lilo.
> Mam w tej chwili na dysku 400MB nie przypisane do zadnej partycji i tam
>chcialbym posadzic OS-a, najlepiej na HPFS. Nie usmiecha mi sie repartycjo-
>nowanie calosci, a jak sadze (moze sie myle) bedzie to niezbedne z uwagi
>na koniecznosc posadzenia boot managera na oddzielnej partycji.
> W jakiejs ksiazce czytalem opis sposobu instalacji. Wg autora nalezy skaso-
>wac wszystkie partycje na danym dysku twardym i zaczac tworzenie nowych
>od utworzenia partycji programu Boot Manager, a potem cala reszte partycji.

Nigdy sie w to nie bawilem (tzn. w instalacje OS-a na dysku, na
ktorym sa juz jakies partycje i troche wolnego) ale co stoi na
przeszkodzie, zeby na tym wolnym kawalku zalozyc dwie partycje:
Boot Managera i HPFS ?

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl