Re: Dyski MO - czy warto?

Autor: Michal Morawski (cukrlubl_at_platon.man.lublin.pl)
Data: Fri 06 Dec 1996 - 18:42:55 MET

Dnia Fri, 06 Dec 1996 14:19:27 GMT, azdzit_at_fourpi.com.pl (Andrzej
"Andy" Zdzitowiecki) pisze:

>Hej!
>
>Zastanawiam sie nad wyposarzeniem mojego komputera w naped dyskow
>magneto-optycznych 640MB Fujitsu (SCSI lub EIDE). Czy ktos ma jakies
>doswiadczenia, jakies "zady i walety"? Genralnie chodzi mi o w miare
>pewne narzedzie archiwizacji, ale takie, zeby czasem zarchiwizowane
>dane wykorzystac on-line.
>
>Andy

Mam taki naped (Maxoptix), tyle ze 2.6 MB (2x1.3 - toto ma strony A i
B). Wada: wolny (bo w dwu przebiegach) zapis. Zalety:
- b. trwaly (a jeszcze trwalszy, jesli szarpniesz sie, w przypadku b.
waznych danych, na nosnik szklany; normalnie jest jakis tam polimer)
- daje sie na tym pracowac on-line, szczegolnie, jesli raczej czytasz
niz piszesz - przy korzystaniu z danych archiwalnych zachodzi glownie
ten przypadek, wiec jak znalazl.
Parametrow szybkosci nie pamietam, zreszta roznia sie dla
poszczegolnych modeli. Dystrybutorem Maxoptixa jest np. ABA w
Krakowie, na pewno chetnie udzieli takich informacji.
Jeszcze jedna uwaga: ostatnio, gdy zamawialem nosniki, dostawca
zapytal mnie o to, jaki rozmiar sektora chce. Ponoc ma to znaczenie w
G95, ale to wiadomosc przeze mnie nie sprawdzona, wiec tylko
sygnalizuje.

Michal Morawski
Dzial Informatyki Cukrowni Lublin SA
cukrlubl_at_platon.man.lublin.pl