Re: bus myszy

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 05 Dec 1996 - 10:40:02 MET

On 4 Dec 1996, Jerzy Rzaniak wrote:

> Marcin Debowski <agatek_at_urethan.chem.pg.gda.pl> napisał(a) w artykule
> <584ril$fti_at_sunrise.pg.gda.pl>...

> Wydaje mi sie, ze chodzi o mysz PS/2 (takie male okragle gniazdko). Mysz
> PS/2 rozni sie od szeregowej w zasadzie gniazdem i co wazniejsze napieciem
> zasilania (szeregowa 12V - RS232 a PS/2 5V). Reszta jest w zasadzie taka
> sama. O kartach nic nie slyszalem
???????????? napiecie? gniazdko?
Roznice sa o wiele wieksze dotyczace samych sygnalow, napiecie to zaden
problem w "normalnych" myszkach i tak jest dzielnik. PS/2 jest
bezposrednio podpiete od uklady przewarzajace sygnaly z myszy - wielkie
uproszczenie - w przypadku "normalnej" myszy wystepuje interface w
postaci portu szeregowego. "Normalne" myszy komunikują się korzystając
z protokołów szeregowych PS/2 generuje sygnaly TTL.

Jarek
PS: Są tu pewne uproszczenia i skróty ale idea jest mniej więcej taka..
# Jaroslaw Kozak #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #
32 BITY - KTO BY POMYSLAL ???
...MICRO$OFT POMYSLAL