Re: Problemik z komputerkiem

Autor: Mariusz Jakubowski (jakubowski_at_ccs.pl)
Data: Fri 29 Nov 1996 - 02:28:25 MET

Bartosz Jan Deka ps wrote:

> Mam problem z pewnym komputerkiem.
> Konfiguracja :
> 486SX 40MHz U5 (AMI BIOS)
> 4MB RAM
> HDD 250 CONNER
> TRIDENT 512
>
> Na tym komputerze pracuje pokazny program do obslugi magazynu napisany w
> FOXPRO. Program jest pewny wiec na niego winy zwalac nie moge.

 Nie istnieją pewne programy, a pokaźne mają większe szanse na błędy.

> [...]
> bardzo dobrze sprawowal sie jako komputer domowy (gry) a w ktorym po pewnym
> czasie od zainstalowania programu napisanego w FOXPRO (tym razem do obslugi
> wypozyczali kaset video) rowniez zaczely sie problemy z tym ze tutaj program
> co pewien czas nie potrafil znalesc swoich plikow baz danych. (486DX40 AMD,
> HDD 430 CAVIAR, 4MB RAM)
> Moze ktorys z kolegow mial podobne problemy i poradzi mi co mam poprawic.
>
> Pozdrawiam
> Bartek
>
> PS.
> W pierwszym przypadku wymiana kontrolera nic nie dala.

Proszę sprawdzić czy jakiś cache nie jest odpalony np. smartdrive.
Błędów trzeba raczej szukać w konfiguracji i foxpro niż w sprzęcie.
Większość D'basowych programów jakich używałem tak działała, tzn
generowała błędy logiczne na hdd.
Przyczyną może być kontroler np local busowe czasami też sprawiają takie
kłopoty.

                        M.jakubowski