Re: GUS w ogole. Bylo: nagrywanie przez GUSa

Autor: Leszek A. Szczepanowski (twinsen_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 03 Dec 1996 - 10:10:28 MET

On 1 Dec 1996, Piotr Sut wrote:

> Co prawda toczyly się już dość niemrawe dyskusje na ten temat, ale
> chciałbym jeszcze raz zapytac: Co sądzą o nowym GUŚle jego użytkownicy.
> Przede wszystkim:
> * jak jest z tą jego kompatybilnością - sbosami itp.,

jest super - jest kompatybilny z samym soba, z GUSem classic (jak masz co
najmniej 512 kB RAM), oraz z Sound Blasterem Pro - to tak na 75 % przypadkow.
Czyli jak masz gre ktora ma tylko drivery do SBPRO to POWINNO chodzi,
aczkolwiek nie musi. Ale ja uwazam, ze jak gra jest DOBRA to MUSI miec
drivery do GUSa classic co najmniej, a taki klasyczny juz quake ma nawet
do GUSa PNP wlasnie

> * jak wygląda sprawa ze stabilnością pod windowsami

Na starym classicu zdarzalo mi sie ze podczas odgrywania MIDa windoza
siadala z bledem #14 , a jak odtwarzalo Wava to dzwiek sie rwal.
Kwestia byla driverow do karty pod winde95.
Obecnie sprawa sie ma tak: Sa najnowsze drivery do GUSa PnP pod win95 i
sa one COOOOOL !! Jest to wersja 2.0 Beta 2, jeszcze mi sie nie zdarzylo
zeby cos zwislo z powodu tych driverow, oto niektore tylko mozliwosci:
4 Wav clients - mozesz sobie 4 wavy naraz odgrywac - przydatne jak cos
tam grasz a przychodzi poczta lub w ogole musi byc wydany dzwiek typu wav
jak juz cos gra.

nowe urzadzenie MCI: mozna odtwarzac MODy, S3My, ULTy. Na razie nie ma XMow..

przelaczanie patchy on line - mam w tej chwili 3 zestawy patchy ktore
moge sobie w locie zmieniac w zaleznosci od tego jaki MID lepiej brzmi na
konkretnym zestawie... Sa to: oryginal (suxxx!), 4 MB by Gravis (w sumie
dobre), stary zestaw Classic (sa cool tylko maja mala dynamike...)
Mam tez Pro Patches Lite, ale to dopiero dzis zainstaluje, oraz
poszukuje kogos kto mi dostarczy w postaci 2 plikow: awe.fff i awe.dat
patche z awe32... Chcialem posluchac a jak beda dobre to zostawie...

> * wreszcie to co tak naprawde jest najważniejsze - czy jest dużo drobnych
> "perków", uniemilajacych zycie uzytkownika.

j.w.

> * A jeżeli ktoś robi muzykę, to jak ze strony normalnego użytkownika
> wygląda sprawa wykorzystania efektów.

Tu sie Gravis nie popisal - jest tylko suwak 'Effects' w mixerze, efekty
chodza niezle, szczegolnie midy dobrze brzmia...
W nastepnej wersji sterownika powinien sie juz znalezc podzial efektow na
echo, chorus i reverb.

> Byłbym bardzo wdzięczny (i zapewne nie tylko ja) za jakieś odpowiedzi, bo
> jestem bardzo zainteresowany kupnem tej karty.
> Dla formalności dodam, ze nie cycowałem tego postingu na grupe ".religia".

??? a co to ma z religia wspolnego ? :-)

| Leszek A. Szczepanowski, SQ9ANR. Packet Radio: SQ9ANR_at_SR9ZDN.KA.POL.EU |
| E-mail: twinsen_at_zeus.polsl.gliwice.pl & twinsen_at_boss.iele.polsl.gliwice.pl|
| IRC: Emean, sometimes on #gaduly #warez #gliwice 73 for HAMs |