Re: Monitory i pola elektromagnetyczne

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 02 Dec 1996 - 12:48:44 MET

On Mon, 2 Dec 1996 09:15:04 +0100, Pawel Sanowski wrote:

>Czesc komputerow w mojej firmie stoi w poblizu
>zrudel silnych pul elektromagnetycznych (pracuje w elektrocieplowni)
>i obraz na monitorach tych komputerow plywa (faluje), po osmiu
>godzinach przy takim monitorze mozna dostac choroby morskiej.

mialem takie efekty kiedy bylem zmuszony postawic 4 monitory
z trzema komputerami rownoczesnie, a poniewaz AZ tak duze moje
biurko nie jest - monitory praktycznie dotykaly sie bokami
i "plywalo" wszystko az milo (albo raczej az niemilo :-)))
przez przypadek wlasnie z takiej instytucji jak Twoja
dostalem pare pieknych kawalow blachy transformatorowej
ktora wstawiona miedzy monitory wystarczajaco je ekranowala.
Mysle ze ten sam efekt mozna osiagnac za pomoca zwyklej
blachy stalowej, aczkolwiek zapewne musialaby byc znacznie
grubsza. Ciekaw jednak jestem czy w twoim przypadku, kiedy
zaklocenia docieraja ze wszystkich stron wystarczyloby
otoczyc monitor tylko z bokow, gory i dolu, bo przeciez
zaekranowac ekranu nie mozesz (w kazdym razie nie blacha
stalowa :-)))) a z cala pewnoscia przed tym rodzajem pola
filtry nie chronia. jesli to nic nie da, nie pozostaloby
rzeczywiscie nic innego niz ekranowac pomieszczenie, ale
nie wierze w tym przypadku w skutecznosc klatki faradaya
zrobionej z uziemionej siatki na scianach.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi