Re: TPSA: dostepne NNTP servers?

Autor: Jacek Nogala (jacekn_at_msp.waw.pl)
Data: Wed 12 Jun 1996 - 00:23:12 MET DST

Wojtek Piecek wrote:

> Na szczescie nie. Nie pamietam dokladnego przebiegu ale news.nask.org.pl
> dostaje to w drugiej lub trzeciej kolejnosci. Jako pierwszy to (prawie na
> 100%) dostaje cocos.fuw.edu.pl i on robi dystrybucje.
> Faktycznie, patrz nizej.

> Eeeee, za co? Za dostep do news? A rozmawial ktos z administratorami
> news.nask.org.pl? Bo moje inforacje sa takie ze o ile ktos ma poprawnie
> skonfigurowany rDNS to dostaje wszystko, jak niepoprawnie to dostaje tylko
> domeny polskie. Proste.
>
> Te 20 zl/miesiac to moze byc oplata za feed newsow to klienta i z tym moge
> [...]

"Komputer news.nask.pl (info.nask.pl) udostepnia newsy (wszystkie grupy)
wszystkim komputerom zarejestrowanym
w domenach warszawskich, oraz tych miast, ktore nie maja wlasnego serwera
news, a ktorych domena jest
"zarejestrowana" na nim. Prosby o taka rejestracje nalezy zglaszac na
adres usenet_at_news.nask.org.pl, pamietajac
jednak, ze od 1.01.1996 NASK za umozliwienie dostepu do serwera wystawia
rachunki (ok. 50 zl). Oczywiscie,
jesli inny serwer jest blizej, nalezy najpierw zglosic sie do
odpowiedniego administratora (adres:
usenet_at_ADRES.SERWERA.NEWS)"

Jacek Nogala
jacekn_at_msp.waw.pl