Re: TPSA: dostepne NNTP servers?

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 11 Jun 1996 - 13:00:57 MET DST

Jacek Nogala napisal(-a) :
> Serwer news.nask.org.pl zawiera wszystkie grupy i jest zrodlem dla
> wiekszosci (a moze i wszystkich) innych serwerow w Polsce.

Na szczescie nie. Nie pamietam dokladnego przebiegu ale news.nask.org.pl
dostaje to w drugiej lub trzeciej kolejnosci. Jako pierwszy to (prawie na
100%) dostaje cocos.fuw.edu.pl i on robi dystrybucje.

> Sa tylko dwa problemy:
> - trzeba miec swoj adres IP odpowiednio zarejestrowany (w tzw. odwrotnym
> DNS), a TPSA chyba udostepnia Internet bez adresu,

Nie tylko telekomuna ale rowniez tak popularne urzadzenia dostepowe do
internetu klasy m$. Poza tym to jest bledne rozumowanie. rDNS mozna
zdefiniowac statycznie na cala pule adresow, jedyne czego mozna sie domyslac
to CELOWE nie robienie tego aby odciac od czesci hostow ktore robia sobie
autoryzacje adresu.

> - trzeba za ta zabawe zaplacic (rzedu 20 zl/mies.).

Eeeee, za co? Za dostep do news? A rozmawial ktos z administratorami
news.nask.org.pl? Bo moje inforacje sa takie ze o ile ktos ma poprawnie
skonfigurowany rDNS to dostaje wszystko, jak niepoprawnie to dostaje tylko
domeny polskie. Proste.

Te 20 zl/miesiac to moze byc oplata za feed newsow to klienta i z tym moge
sie zgodzic. Sam korzystam z cudzego wiec tego nie wiem na pewno.

--
Wojtek