Re: Problem z dyskietką zip

Autor: Jan Gromadzki <jg_wp_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 08 Jul 2008 - 08:27:13 MET DST

kepak <kepak@toya.net.pl> wrote:

> Witam
> Kupiłem sobie dosłownie za 5 zł napęd i dyskietce zip 250mb. Wszystko działało ok dopóki nie zechciało mi się tego [...]
>
> Niestety pytałem się na kilku forach komputerowych i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi więc jesteście moją ostatnią deska ratunku.

Nie miałem nigdy do czynienia z zip'ami, więc podam poradę ogólną: może
w tej sytuacji warto kupić sobie płytkę (ściągnąć z Netu, gratis)
płytkę z jakimś Ubuntu, czy openSUSE i uruchomiwszy to (nie trzeba
instalować na dysku, nie wiem czy SUSE, ale na pewno Ubuntu jest na
płytce typu Live) sprawdzić, co z tym napędem. W każdym linuksie jest
zwykle sporo dobrych programów narzędziowych do obsługi dysków i do
wszystkich windowsowych file systemów (też do HPFS). Oczywiście do ich
użycia - będąc nowicjuszem - trzeba sobie najpierw poczytać manuały
(RTFM!). Z mojego doświadczenia, jeszcze jak używałem OS-a 2, wynika,
że linux to dobre narzędzie ostatniej nadziei, jak już nić innego nie
chce działać.

> ps. Podobno te nośniki mają wieczystą gwarancje.Czy to prawda ?
> ps2. Przy long format wyskakuje Format failed

To najlepiej sprawdzić w serwisie www producenta

Pozdrowienia

JG