Re: VIA VT6421a i OS/2

Autor: Mariusz <mbs_at_granit.univ.szczecin.pl>
Data: Wed 09 Jan 2008 - 22:33:13 MET

Krzysztof Dmytrów wrote:

>Nawet postawiłem swego czasu na tej pierwszej płycie - na chipsecie VPX
>- OS/2 Warp 3. I wszystko działało jak należy :).
>
>pozdrawiam
>Krzysiek

Bo Warp w pierwotnej wersji miał w sobie to, że chodził na byle czym.

Ta właściwość z punktu marketingowego, została zignorowana przez IBM i
paradoksalnie okazała się jego na jwiększą wadą.
Producentów sprzętu, handlarzy softem itd. mało interesował produkt,
który niemal jak Mercedes będzie działał ponad 25 lat...
 bez większej potrzeby wymiany na kolejne - płatne wersje, szybsze
procesory i chipsety, większe dyski...

Jakiż jest powód dławienia się windy, gdy jej zapodam "normalny" plik
arkusza kalkulacyjnego, czy większy pliczek - w końcu natywnego dla niej
- Worda?

Pierwotne przekonanie o większych możliwościach rozwojowych windy, było
ze wszech miar słuszne. Nie przewidziano jednak, że słuszność ta, oparta
będzie głównie na rozwoju wymiarów i wymagań tego pseudo-systemu.
Systemu zaprzeczającego zasadom logistyki i naturalnego dążenia ewolucji
do obierania kierunków optymalnych z punktu widzenia jakości. Systemu,
którego rozwój od samego początku opiera się na oszustwie i niewiedzy
konsumentów. Niewiedzy tak dalekiej, że można usłyszeć w radio TOK FM
opinię "eksperta" od makówek, iż pomysłodawcą i twórcą DOS był nie kto
inny jak Bil Gates!

--
Mariusz Błaszak mbs@granit.univ.szczecin.pl
	< OS/2: Logic, not magic >