Re: No i po upgrade.

Autor: Ponure Zacietrzewienie <trasz_niusy_at_buziaczek.pl>
Data: Tue 15 May 2007 - 23:06:05 MET DST

Jan Gromadzki <jg_wp@poczta.wp.pl> wrote:

> Jeśli dalej możesz używać OS/2 nie tracąc nadmiernie czasu na
> utrzymywanie go przy życiu, to faktycznie nie ma powodu, żeby sobie
> przysparzać kłopotów z przechodzeniem na nowy system, co często
> początkowo bywa bolesne. .
>
> Natomiast co do dyskusji o przewagach technologicznych różnych
> systemów, to podsyłam - jako apologię linuksa - ciekawy może i dla
> użytkowników innego softu tekst, mianowicie opinię o nowym kernelu
> gościa, który najwyraźniej wie o czym pisze. To jest informacja na
> forum fanów Slackware'a (http://forum.slackware.pl/), link do
> [...]

Ale i nie jest do przodu. Wiekszosc z tego, o czym koles pisze - wsparcie
dla SATA, na przyklad - jest wszedzie indziej. To, ktorego systemu kontroli
wersji uzywaja developerzy, dla uzytkownika nie ma znaczenia. Niektore
ficzery (GFS) faktyczne sa ciekawe, niestety w praktyce kompletnie bezuzyteczne
(GFS jest po prostu zalosnie powolny, przynajmniej tak bylo jakis czas temu).
Ext4 tez nie wnosi nic, w porownaniu z konkurencja, nowego - ot, konserwacja
starych smieci. Odpowiednik kdump (wreszcie wszedl? hurra!) byl _wszedzie_
indziej pietnascie lat wczesniej. SystemTap to zalosna (tak zalosna, ze to
nawet nie jest zabawne) namiastka DTrace; glupio troche, ze przez te trzy lata
nie udalo im sie zrobic w tej kwestii nic uzywalnego.

Podsumowujac - wyglada to niezle, jesli nie mamy pojecia o innych systemach
i nie probujemy nowej funkcjonalnosci (GFS, akurat to byloby mi przydatne
jakis czas temu) wykorzystac.

--
If you cut off my head, what would I say?  Me and my head, or me and my body?