Re: Re: Smart UPS i OS/2

Autor: Lech Wiktor Piotrowski <lewhoo_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 16 Sep 2006 - 11:42:34 MET DST

Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.pulapka.org.pl> napisał(a):

> Dzisiaj wypalę płytki z tego, co mi Serenity dało zassać i zaczynam
> zabawę w instalację.
> Pytanie za 100 punktów - jakie są plusy i minusy JFS-a w stosunku do
> HPFS-a?

JFS > HPFS

 - JFS szybszy do wiekszosci zadan (trzeba by spojrzec na jakies testy
porownawcze, zeby moc powiedziec: do wszystkich).
 - Przy wiekszosci padow (hard resetow) JFS sprawdza tylko journal, co zajmuje
chwilke
 - Jak nie sprawdza journala, to tez sprawdza sie duzo szybciej niz HPFS
 - Z JFS bootuje sie chyba mniej wiecej 2 razy szybciej niz z HPFS

JFS < HPFS

 - Najwieksza dla mnie wada (ale i tak uzywam na glownej partycji JFS) - jak
juz JFS padnie to (o ile nic sie nie zmienilo - nie mam jeszcze ECS) jest
KOSZMARNA KICHA. Pliki niby laduja w lost+found, tylko... nazwy alfanumeryczne
nadane przez odzyskiwarke. Tzn. dojsc, co to bylo mozna tylko po zawartosci
pliku i jego wielkosci. Ogolnie w zasadzie odzyskane pliki do wyrzucenia,
jesli jest ich wiecej :(
 - Narzedzia do obslugi JFSa... chyba aktualnie jest ciagle tylko jedno -
JRescuer. Platne. Ma undelete i jakies odzyskiwanie, ale jakas tam wersja,
ktora sprawdzalem, nie znalazla tego, co wlasnie skasowalem...

To chyba tyle z moich doswiadczen :)

LWP