Nowy w OS/2....

Autor: KrzysztofM <kris.m_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sun 13 Aug 2006 - 14:42:07 MET DST

Znudzony windowsem, zamierzam zainstalowac OS/2 Warp4 ( i zakupić jak mi się
spodoba - czasem są na allegro).
I teraz mam kilka pytan - z tego co googlowałem, wynika, że obsługa usb jest
mizerna - w związku z tym raczej nie uruchomię karty wifi wlu11a na usb - no
ale jakos sobie poradzę - wsadzę ją do prowizorycznego "serwera" - routera.
Chciałbym się dowiedzieć jak OS/2 radzi sobie w następujących zastosowaniach:

- odtwarzanie muzyki mp3, cd-audio, kompresja/dekompresja ape i flac
- nagrywanie muzyki, filmów - cd-r, dvd-r, dvd-video
- odtwarzanie filmów dvd. jak i również divx/xvid (co z napisami?)
- programowanie - jestem miłośnikiem pascala/delphi - z tego co czytałem nie
będzie problemu...
- korzystanie z internetu, www, grupy dyskusyjne, czy strony www pod os/2
wygladają przyzwoicie? jaką polecacie przeglądarke www?
- torrent albo emule - czy z któregoś da się korzystać ?
- gry - czy są natywne pod os/2 ? jak wygląda sprawa emulatorów - c64. atari,
amiga ?

Byłoby to zainstalowane na sprzęcie P3/500MHZ, 128 ram, dysk kilka gb-max 30,
ati rage128, muzyka na chipie fm801.
Ewentualnie laptop Pentium 120 z 24 ram i dyskiem 1 gb :)

z góry dziękuje i pozdrawiam
Krzysiek