Re: Bed sektory na HDD

Autor: Lech Wiktor Piotrowski <lewhoo.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Mon 31 Oct 2005 - 09:23:57 MET

gomez <gomez@wp.pl> napisał(a):

> Zależy mi bardzo na odzyskaniu tego dysku a przede wszystkim programów
> zawartch na nim w związku z powyższym mam parę pytań:
> 1) jak uruchomić system pomimo bed sektorów, czy da się odzyskać/podmienić
> pliki systemowe aby komputer mógł samodzielnie startować?
> 2) jakim narzędziem mogę bezpiecznie odzyskać pozostałe dane na dysku
> 3) jeżeli uda mi sie uruchomic system na uszkodzonym HDD, to jakim programem
> mogę skopiować/sklonować cały dysk.

Polecam dfsee: http://www.dfsee.com/. Moze wydac sie dosc skomplikowany, ale
duzo moze. Na pewo mozesz kopiowac nim cale partycje, z pominieciem bad sectorow.

Co do uruchamiania systemu, to sprawa moze byc ciezka - zalezy jak gleboko
poszly uszkodzenia. Jedyna rzecza, ktora mi przychodzi do glowy, to
zapuszczenie na nim chkdsk, lub Read/Write scan w dfsee... Powinno ci jakos
polatac te bad sectory. Jednak jezeli sa w nich dane, ktorych nie da sie
odczytac, a ktore sa niezbedne dla dzialania systemu, to po prostu system nie
ma ich skad wziac.

I tu sa dwa rozwiazania:
1) Jezeli sa to rzeczywiste pliki, to po oznaczeniu bad sectorow jako
niedostepnych (np. przez dfsee) mozesz je "skasowac" i wgrac na nowo, juz w
dobre, "czytywalne" miejsce. Moze pomoze.
2) Po oznaczeniu bad sectorow, reinstalka...

LWP