Bed sektory na HDD

Autor: gomez <gomez_at_wp.pl>
Data: Mon 31 Oct 2005 - 00:22:54 MET

Witam
Jestem raczkujacym uzytkownikiem OS2 Warp i na starcie trafiłem na taki
problem.
Na dysku na którym jest zainstalowany OS2 pojawiły się bed sektory i w
efekcie uruchomienie komputera skutkuje komunikatem "Missing operation
system", jednak zawartość dysku daje sie podejrzeć podpinajac go jako drugi
HDD.
Zależy mi bardzo na odzyskaniu tego dysku a przede wszystkim programów
zawartch na nim w związku z powyższym mam parę pytań:
1) jak uruchomić system pomimo bed sektorów, czy da się odzyskać/podmienić
pliki systemowe aby komputer mógł samodzielnie startować?
2) jakim narzędziem mogę bezpiecznie odzyskać pozostałe dane na dysku
3) jeżeli uda mi sie uruchomic system na uszkodzonym HDD, to jakim programem
mogę skopiować/sklonować cały dysk.
Pozdrawiam.