Upgrade - czy mozliwy/sensowny?

Autor: Jacek Poszytek <szytek_at_hermes.umcs.lublin.pl>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 13:43:21 MET DST

Witam

OS/2 mam kontakt od blisko 10 lat nie chcialbym sie z nim rozstawac ale
coraz trudniej jest na nim pracowac. Kompa z OS/2 uzywam glownie do
sieci i od czsu do czsu do napisania prostego tekstu lub prostego
arkusza. Zestaw oprogramowania Netscape + TEX + IBM Works wystarczal.
Niestety ostatnio wystepuja coraz wieksze problemy z przegladaniem stron
WWW "szkapa" jest juz troche stara (4.61). Chcialem zainstalowac FireFox
lub Mozilla ale w w instrukcji napisli, ze wymagane jest:
Fixpack 15 or higher
MPTS version 5.3 or higher
TCP/IP version 4.1 or higher
INETVER: SOCKETS.SYS=5.3007, AFOS2.SYS=5.3001, AFINET.SYS=5.3006 or
higher

Obecna konfiguracja mojego systemu: Warp 4 (UK) + fixpack 15 (US).

Pierwszy warunek spelniony ale co z pozostalymi, gdzie sie sprawdza jake
wersje mam zainstalowane. Skad je pobrac (najlepiej z szybkiego serwera)
i czy mozna miec je bezplatnie. Przez ostatnie 2-3 lata nie
interesowalem sie co sie dzieje z supportem dla OS-a bo mi dzialal bez
wiekszych niespodzianek (a przeciez jak dziala to nie trza psuc).
Przegladalem (niezbyt dlugo bo ostatnio nie mam na to czasu) siec zeby
cos znalesc. Na polskich znalazlem: www.teamos2.org.pl ale nie moge
polaczyc sie z podanymi serwerami, na stronie Marka Wojciechowskiego sa
linki ale do fixpakow MPTS i TCP/IP na serwerach IBM. Inne adresy
ewentualnie kieruja na strony IBM, ktorych juz nie ma.

Czy powinienem dodatkowo zainstalowac Jave, niekiedy wyskakuje okienko
"Unsupported Java version". Obecna wersja nieznana (zdaje mi sie, ze cos
instalowalo sie razem z netscape ale bylo to kilka lat wstecz i nie
pamietam a i nie wiem jak sprawdzic).

Za pomoc z gory dziekuje.

pOSdrawiam
        Jacek