Re: Re: Kilka pytaä

Autor: Wojciech Gazda <gazda_at_fema.wywalto-krakow.pl>
Data: Mon 26 Jul 2004 - 19:18:15 MET DST

Ninik wrote:
> Wojciech Gazda <gazda@fema.wywalto-krakow.pl> nakombinował(a) coś takiego:

> Tylko czy jakość 2D i 3D mają tu do siebie, bo mi chodzi o wyświetlanie po
> prostu danej karty graficznej ;)

Jakość obrazu (ostrość) zależy od parametrów wyjściowego przetwornika C/A
(RAMDAC), a ściślej od jego pasma przenoszenia. Część cyfrowa (akcelerator,
pamięć) nie ma tu nic do rzeczy.

> A które saphire masz na myśli? bo np radeon 9200 też ma w nazwie saphire.
> Ten drugi kosztuje bardzo dużo znów..

Saphire to nazwa firmy (OEM) która robi karty na układach ATI. Podobie jak
Hercules, MSI, Asus, PowerColor czy Mint.
Za najlepsze uchodzą karty Hercules. Tak więc jeśli kupisz R9200 Hercules
prawie na pewno będziesz miał lepszą jakość obrzu w porównaniu do np. R9200
PowerColor. W przypadku R9600 Pro na przykład, firma Saphire kładzie
zewnętrzny RAMDAC, podczas gdy np PowerColor - nie (korzysta z gorszego
RAMDAC-a wbudowanego w chip ATI).

Rankingi na www.benchmark.pl zawierają szacunkowe porównania jakości obrazu
2D dla różnych kart. Wyglądają sensownie, to znaczy zgodnie z tym czego sam
doświadczyłem...

Najlepiej właśnie sprawdzić.

--
Wojciech Gazda