Re: Kilka pytań

Autor: Wojciech Gazda <gazda_at_fema.wywalto-krakow.pl>
Data: Thu 22 Jul 2004 - 19:44:22 MET DST

KED wrote:
> Witam;
>
> Właśnie postawiłem sobie OS/2 Warp 4 i od razu mam parę pytań i
> wątpliwości:
> 1. Jakimś dziwnym trafem "zniknął" mi z systemu napęd CD-ROM. Czy
> wystarczy go przywrócić w Slective install, czy muszę coś grzebać w
> configu i autoexecu?

W config.sys powinny być sterowniki:

ibmatapi.flt
ibmidecd.flt
os2cdrom.dmd
cdfs.ifs
vcdrom.sys

Lub ze sterownikami Danieli:

daniatapi.flt
os2cdrom.dmd
cdfs.ifs
vcdrom.sys

Poza tym co to był za "dziwny traf"? Cudów nie ma.

> 2. Jak sprawić, ażeby przy zamykaniu systemu nie wyłączały się twarde
> dyski? Mam bowiem coś takiego, że przy zamykaniu systemu w dyskach
> słychać dosyć nieładny stuk i po resecie komputer nie chce startować -
> muszę go wyłączyć i włączyć.
> 3. Jak poznać, czy jest to wersja US, czy UK i czy ma to jakieś
> znaczenie (chodzi mi o FixPacki - przy okazji, jaki jest najnowszy)?

Jeśli chodzi o Fix-paki nie ma to znaczenia, można istalować US.

http://www.os2warp.be i dla grafiki Scitech (płatny ~36$).

> 5. Obecnie zainstalowałem sobie Warpa na drugim dysku na partycji
> primary z HPFS. Na pierwszym dysku mam dwie partycje Windows Fat32 - na
> razie Warp ich nie widzi. Czy jeżeli użyję programu do odczytu partycji
> Fat32 dla OS/2 (jest chyba cos takiego), to czy nie pochrzanią mi się
> litery dysków?

Pochrzanią się, "lekarstwem" jest LVM...
Z resztą poczytaj dokumentację do fat32.ifs tam są te problemy (i
rozwiązanie) opisane. Generalnie najlepiej mieć zainstalowanego eCS i LVM-a
- wtedy można sobie literkami dysków manipulować do woli.

--
Wojciech Gazda
* Home page        - http://trurl.asua.org.pl            *