Re: Kilka pyta ń

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Thu 22 Jul 2004 - 01:01:44 MET DST

KED <Krzysztof.Dmytrow@_no_spam_please_univ.szczecin.pl> nakombinował(a)
coś takiego:

> Właśnie postawiłem sobie OS/2 Warp 4 i od razu mam parę pytań i wątpliwości:
> 1. Jakimś dziwnym trafem "zniknął" mi z systemu napęd CD-ROM. Czy
> wystarczy go przywrócić w Slective install, czy muszę coś grzebać w
> configu i autoexecu?

Selective install grzebie w configu również, czyli robi to za Ciebie, bo
sterownika sobie pewnie nie wyrzucałeś. Autoexec jest dla sesji dos.

> 2. Jak sprawić, ażeby przy zamykaniu systemu nie wyłączały się twarde
> dyski? Mam bowiem coś takiego, że przy zamykaniu systemu w dyskach
> słychać dosyć nieładny stuk i po resecie komputer nie chce startować -
> muszę go wyłączyć i włączyć.

Wymień sterownik ibm1s506 na danis506 - automagicznie ma to zabronione, w
opcjach zasilania AFAIr również da się to wyłączyć.

> 3. Jak poznać, czy jest to wersja US, czy UK i czy ma to jakieś
> znaczenie (chodzi mi o FixPacki - przy okazji, jaki jest najnowszy)?

Najnowsze jest ecomstation 1.2 - niedługo oficjalnie.
UK=US jak dla mnie, zawsze instalowałem US.

> 4. Skąd ściągać sterowniki? Na stronie IBM support już się zakończył.
> Chodzi mi o sterowniki do: Zintegrowanej grafiki i810,

Scitech display doctor.
Use google Luke.

> zintegrowany dźwięk w mostku południowym 82801AA,

uniaudio
Google ;)

> sieciówka Realtek RTL bodajże 8029,

hobbes.nmsu.edu

> mysz Genius Net Mouse Pro - na stronach producentów są raczej tylko
> sterowniki dla Windows (ewentualnie dla Linuxa, chociaż te zazwyczaj nie
> działają :-).

amouse
www.gugle.pl ;)

> 5. Obecnie zainstalowałem sobie Warpa na drugim dysku na partycji
> primary z HPFS. Na pierwszym dysku mam dwie partycje Windows Fat32 - na
> razie Warp ich nie widzi. Czy jeżeli użyję programu do odczytu partycji
> Fat32 dla OS/2 (jest chyba cos takiego), to czy nie pochrzanią mi się
> litery dysków?

Nie... Będziesz miał widoczne wszystkie partycje Fat32 jak kolejne literki
dysków ale przed cd-romem. Zostaną one zmapowane jako kolejne dyski, które
będą widoczne w systemie jako jedno-partycjowe dyski fizyczne. Ciekawostka
- będzie widać również wszytskie podstawowe.

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564