Re: cacy Fan Controler

Autor: mbs <mbs_at_granit.univ.szczecin.pl>
Data: Fri 16 Jul 2004 - 09:09:43 MET DST

mbs wrote:

> Pozbyłem się starej maszyny - w komplecie, lecz w nowej maszynce wkurzał
> mnie wentylator procesora - bez sensu kręcił na największych obrotach.
>
> Nie mogłem dostać termistora do swojego wypróbowanego układu, więc
> kupiłem termo-regulatorek za całe trzy i pół dychy
> - działa OK.
>
> Regulacja wstępna potencjometrem (polaryzacja elementu wykonawczego -
> później obroty są zależne od temperatury radiatora. Przy zasilaniu
> dokładnie 12,03V regulacja temperaturą od 5,5V do 11,99V - czyli
> znacznie szersza od uzyskiwanej w poprzednio stosowanym układzie...

> [...]
Poszukiwania układu nie dały wiele, więc należało nieco pomyśleć.

Wynik? - regulator o parametrach jak wyżej, zgłoszony jako wzór
użytkowy:))

Jak mówiłem - nie lubię tajemnic, a jeszcze bardziej spryciarzy
zdrapujących napisy.

Czas opracowania i koszt wykonania? :))) - sama radość!

--
Mariusz Błaszak mbs@granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >