Re: Wykrywanie OS/2 - zmieniane U-A

Autor: Wojciech Gazda <gazda_at_fema.wywalto-krakow.pl>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 19:01:36 MET DST

mbs wrote:

> Ja protestuję - właśnie ukończyłem translator kodu bębnów tam-tam! na
> unikode:)
>
> W rozwoju browserów są pewne progi, które zaznaczyły się całkiem udanymi
> przeglądarkami, które nawiasaem mówiąc wymieniłeś. Pominięcie ich jest
> błędem, który należy wskazywać.

Ale jakim kosztem trzymać tę wsteczną kompatybilność, ile kosztuje tworzenie
stron z myślą o wieczności...

> Dodatkową sprawą jest stosowanie wspomnianego Unikode - dlaczego mamy
> się na siłę unifikować - jesteśmy w kraju, który jako normę coś kiedyś
> przyjął, co w pewien sposób nas wyróżniało.

Unicode to również: redukcja kosztów, uproszczenie wymiany informacji
(jednak), śmierć "nieśmiertelnych" problemów z kodowaniem. Gdyby np. UTF-8
nie zawierał polskich znaków to rzeczywiście mógłbym protestować, uderzajac
w bogoojczyźniane "wysokie C".

BTW, "nasz kraj" w różnych okresach przyjął za normę (gdyby to teraz zebrać)
z 10 "standardów" kodowania znaków :-( Obecne "standardy" zrobione zostały
za nas, my nie byliśmy zdolni nawet do tego aby choćby na własnym podwórku
mieć *jeden* standard kodowania.

> Nie jestem pewien czy stałe zmiany zasad są najlepszym wyjściem.
> Szereg krajów swój status zawdzięcza właśnie poszanowaniu tradycji i
> wręcz rytualnemu unikaniu wszelkiej maści nie do końca sprawdzonych
> nowinek.

UTF-8/16 jest już bardzo powszechne. I raczej sprawdzone.

--
Wojciech Gazda
* Home page        - http://trurl.asua.org.pl            *