Re: Wykrywanie OS/2

Autor: Hubert Gajewski <publicACTUAL_YEAR_at_NOSPAMhubertgajewski.com>
Data: Sun 30 May 2004 - 20:07:49 MET DST

Ninik napisał(a):

> A wystarczyłoby pozbierać z nagłówka http z czym amsz do czynienia i już
> możesz się uniezależnić od javascriptu...

Tak byłoby najlepiej. Jedno ale: system ma działać tak, że dowolna
osoba, która założy konto w serwisie i umieści na stronie odpowiedni
skrypt - będzie mogła korzystać z tych statystyk. To wyklucza
wykorzystanie PHP.

JavaScript chciałem w ogóle pominąć, ale nie znam innej metody na
odczytanie rozdzielczości ekranu użytkownika.

Obrazek jest pobierany przez przeglądarkę, jeśli ktoś wyłączy sobie
JavaScript (lub w ogóle go nie ma) w przeglądarce.

System zlicza wejścia WGet-em (nie wiem czy zawsze) i Linksa.

Jescze coś odnośnie tego, co dostałem:

USER-AGENT: Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4.5; en-US; rv:1.7a) Gecko/20040125
DATA I GODZINA: 2004-05-30 08:52:46
KOMENTARZ: Poza czasem - kilka minut do tylu, wszystko OK.

To czas ustawiony na serwerze i nie mam na to wpływu :-) Mógłbym coś
oczywiście pokombinować w JavaScripcie, ale wolę raczej tak jak jest.

USER-AGENT: Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4.5; en-US; rv:1.7b) Gecko/20040422
PRZEGLADARKA: Mozilla 1.7
SYSTEM: OS/2
JEZYK: angielski
KRAJ: Polska
KOMENTARZ: powiedzmy że jest okej.

Nie wiem czy o to chodziło, ale: założenie jest takie, że system ma
nierozróżniać wersji 1.7b od 1.7a czy 1.7, ani np. 1.4.2 od 1.4

--
   \\|\/|// [Hubert Gajewski Online] [ http://www.hubertgajewski.com ]
  <  @  @  >[WAP] [ http://wap.hubertgajewski.com ]    [gg] [#2802626]