Re: GCC + rozmiar plików?

Autor: Wojciech Gazda <gazda_at_fema.wywalto-krakow.pl>
Data: Sun 23 May 2004 - 17:27:40 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> to,z e w C jest duzo mniejszy, sugeruje, ze dodal STLa, jak powiedzial Wojciech
> Gazda (o to mi chodzilo, tylko nie moglem sobie przypomniec magicznego skrotu STL
> ;). Ale jak tego stla nie linkowac, to juz nie wiem...

Podejrzewam, że gcc Innoteka używa STLPort-4.x. STLPort-4.x ma z kolei swoją
własną, jakoby bardziej efektywną implementację <iostream>, a co za tym
idzie musi co nieco dolinkować. Przeraża mnie tylko ILE tego jest.

Jeśli moje podejrzenia są słuszne i rzeczywiście jest to STL Port, to w
plikach konfiguracyjnych można spróbować przełączyć go z jego "własnyego"
<iostream> w tryb wrapperów na <iostream> dostarczany z kompilatorem ->
www.stlport.org

Kolejną sprawą jest konkretyzacja (instantiation) szablonów. Niektóre
kompilatory linkują kod *wszystkich* powtórzeń instancji z każdego
kompilowanego pliku. Wydaje mi się mało prawdopodobne aby linker w GCC był
aż tak beznadziejny, ale np. linker Watcoma ma specjalną wajchę dot.
ignorowania powtarzających się symboli.

PS. Może to być jeszcze debug info z całego stada headerów STL.

--
Wojciech Gazda
* Home page        - http://trurl.asua.org.pl            *