Re: Java - ktra i gdzie

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.wywalto-krakow.pl)
Data: Sat 15 May 2004 - 00:31:03 MET DST

Adam Płaszczyca wrote:

> Dla lamerów, którzy HTML-a uzyć nie potrafia.

Wtrącę swoje spóźnone trzy grosze.

Dotychczas miałem zdanie podobne do Ciebie...
Do chwili gdy wywaliłem książki o "HTML-u" i pościągałem wszystkie
specyfikacje z W3C włąćznie z CSS2. I to jest to!

- box model, czyli pozycjonowanie elementiów strony bez tabel
   z minimalnym narzutem. 90% kodu stron w tzw. "nowoczesnym HTML-u"
   to tabele z użyciem których mozolnie dłubie się stronę.
- kontrola tekstu, czcionki, kolorów, tła, marginesów,
   wszystkich aspektów wizualnych. O ile łatwiej zarządza sie
   stronami mając wygląd zdefiniowany w CSS, HTML-owi pozostawiając
   treść.
- kompatybilność wstecz. Tak! Strona złożona z <div> wyświetli
   się nawet w Mosaicu, Netscape 2.x, Lynx-ie. Będzie wyglądać brzydko
   ale będzie czytelna o ile webmaster będzie się trzymał prostych
   zasad - czyli będzie stosował znaczniki zrozumiałe dla tych
   przeglądarek, dla nowszych zaś modyfikując ich znaczenie z
   pomocą CSS.

Jedynym problemem jest Nescape 4.x oraz być może kilka innych przeglądarek z
lat 90-tych, ponieważ niestety interpretują one CSS i robią to w sposób
perfekcyjnie zły. Te przeglądarki muszą umrzeć... A na razie można dla nich
generować HTML 3.2 (zwłaszcza jeśli robi się to z automatu, na podstawie
szablonów).

PS. Polecam CSS Zen Garden (http://www.csszengarden.com/). Działa w miarę
nawet z IBM Browserem (Mozilla 0.9.4), z nowszymi Mozillami - znakomicie.
Kod HTML jest bajecznie prosty, za stronę wizualną odpowiada CSS.

CSS Zen Garden przekonał mnie do nowych technologii.

--
Wojciech Gazda
* Home page        - http://trurl.asua.org.pl            *