Re: Java - ktra i gdzie

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Thu 13 May 2004 - 11:23:26 MET DST

Adam Płaszczyca <trzypion_at_oldfield.pulapka-org.pl> nakombinował(a) coś
takiego:
> Zasadą tworzenia stron jest to, że każda przeglądarka może pokazać ją
> inaczej, ze względu na odmiennośc sprzętu, zasobów etc.

To chyba jednak zrozumiałe?

> Można, tylko wystarczy ich nie uzywać :) A raczej - uzywać z wiedzą, a
> nei bezmyslnie.

Wiesz, pisanie w starym jest krótkowzroczne, lepiej kaleczyć nowe, a z
czasem się nauczyć niż od razu dobrze umieć stare.

> Ano tylko tyle, że jak ktoś ma ekran 1680x1200 to mu sie pokaże za
> mała. Tak samo z rozmiarem czcionki. Walisz 12 punktów, u Ciebie
> widać, a u tego gościa widac maczek.
> I masz swoje kontrolowanie.

Jak ktoś ma taki ekran to nie ogląda stron w pełnym ekranie tylko raczej
ma kilka okienek, sam mam 1280x1024 i oglądam w okienkach, takich akurat
800x600 lub 1024x768. Do tego większy jest ekran fizycznie więc
rozdzielczość względna.

> A tymczasem stary tag font="+1"zapewnia, że jeśli uzytkownik sobie
> ustawi rozmiar czcionki taki, jaki jest dla neigo czytelny, to
> będziesz miał ładnie powiększona czcionke w stosunku do tego, co
> ustawił user.

A kto powiedział że CSS nie ma takiej możliwości?
Możesz zarówno dodawać punkty jak i procenty lub w ogóle ustalać czcionkę
w em'ach i ex'ach. Wszystkie czcionki mozilla tak czy siak skaluje, to nie
IE. Najelpiej wychodzi opera z swoim zoomem IMHO, to jest najlepsze
rozwiązanie moim zdaniem.

> Pewnie. CSS-ów też trzeba umieć uzywac.

Tylko Ty cały czas upierasz się że CSS to zło konieczne i przekleństwo
programowania www.

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564