Re: Java - ktra i gdzie

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Tue 11 May 2004 - 23:03:01 MET DST

Adam Płaszczyca <trzypion_at_oldfield.pulapka-org.pl> nakombinował(a) coś
takiego:
> No właśnie udowodniłeś, że HTML to dla Ciebei obrazek. A tymczasem
> podstawa standaryzacji HTML-a było założenie, że NIE BĘDZIE wyglądał
> tak samo.

Od kiedy? HTML był pomyślany jako język, który miał za zadanie wyświetlić
stronę. Miał swoje zasady. Jednak zaczęły się pojawiać przeglądarki i te
zaczęły ustalać swoje zasady dodatkowo, np NN wprowadził ramki, a IE
pływające ramki. Z czasem, niektóre elementy okazały się być przydatne i
wesżły do standardu, wiele jednak zakończyło swoje życie.

> Zresztą jak może wyglądać tak samo, skoro nei wiesz jakiej wielkości
> okno przeglądarki masz do wykorzystania?

A wiesz że mogę wiedzieć? Mogę to sprawdzić. To co i jak chce wyrazić
definiuję sobie, np minimalna wielkość czegoś, maksymalna wielkość czegoś,
lub coś dopasowujące się do czegoś. Mogę do tego mierzyć wielkość w
procentach, pikselach i podobnych. W zależności jak chce żeby strona
wyglądała to tak ma wyglądać i to w każdej przeglądarce. Widzę, że sam
zatrzymałeś się na starej generacji przeglądarek, gdzie język był na tyle
ubogi i każda przeglądarka musiała korzystać z swojej wersji strony.
Również dla wygody piszących strony teraz powinno się pisać jedną wersję.
Na poziomie HTML'a przynajmniej, bo z JS jaja są dalej.

> Rozwali całość dokumentnie.

Właśnie w css nie rozwali, pominie to co jest niezrozumiałe.

> Uzywałem. I stwierdzam, że w 99% wypadków weblamerzy nie potrafią
> przedstawić infoprmacji w sposób taki, żeby była ona widoczna.

Nie rozmawiamy o tym czy ktoś potrafi dobrze wyeksponować treść czy robi
stronkę z migającym tłem i masą obrazków. To da się zapsuć zarówno przy
użyciu css i xhtml'a, jak i również w najstarszych standardach.
Usiłuję Ci tylko wytłumaczyć że CSS + nowsze standardy są o wiele
lepszymi.

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564