Re: Java - ktra i gdzie

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Wed 05 May 2004 - 21:38:23 MET DST

mbs_at_granit.univ.szczecin.pl (mbs) nakombinował(a) coś takiego:
> To fakt - Runtime wlazł, ale Java nie chce się zainstalować.
> Lecz to ich problem - nie potrafią zrobić dobrego instalera i nie
> testują programów jak należy, a jednocześnie nie doceniają babci"3":))
> Wiele rzeczy przeznaczonych pod "4" chodzi bez problemu w Warpie-3. Jak
> będę miał troszkę więcej czasu, to pobawię się tym.

Ten installer sprawdza sobie co ma a co nie i instaluje w zależności od
tego to co mu trzeba lub nie. U mnie też zgłaszał jakieś błędy - to i
tamto nie poinstalowane.

> Teraz jednak, przydał by się namiar na Javę "nie aż tak najnowszą".

Bo to jednak java na os/2? zobacz goldencode java 1.4.

> Nawiasem mówiąc fajnie się szuka Jawy np. na stronach Netscape.
> dajesz szukaj javaos2 - czyli wiadomo, że nie masz nowej jawy, niby
> widać, że coś się znalazło, lecz jednocześnie stara poczciwa szkapa2
> zgłasza sto pięćdziesiąt tysięcy błędów jawy:))
> - bardzo inteligentna stronka:))

Jak to robisz nn4.64 to się nie dziw. Ta przeglądarka to antyk, który nie
potrafi 90% css nawet, a w pozostałych 10% robi błędy. Zainstaluj sobie
mozillę - wtedy zobaczysz jak to powinno wyglądać.

> Jest jakiś problem z przekierowaniem zamiłowanego muzealisty do
> podstrony, która obsłuży go w stylu retro?
> - bez krasnoludków majtających tym i owym?
> - ano nie ma!
> - trzeba tylko dopisać jedną linijkę - i oczywiście zachować poprzednią-
> starą wersję strony.

I ją aktualiozować tak? Niestety stare przemija i koniec, nie ma tego i
tyle. Tym samym sposobem nikt nie robi stron pod mosaic czy inne
pałatajstwa. Wszytsko kiedyś przemija, jeśli udział użytkowników czegoś
jest poniżej 1% to nie ma co się tym męczyć.
Taki mamy rozkład przeglądarek:

     MSIE 6.x 69.89%
     MSIE 5.x 22.88%
    Opera 7.x 2.68%
  Mozilla 1.x 1.51%
     MSIE 4.x 1.07%
  Firefox 0.x 0.59%
 Netscape 7.x 0.41%
 Mac MSIE 5.x 0.22%
 Netscape 4.x 0.26%
    Opera 6.x 0.15%
   Safari 0.x 0.07%
 Netscape 6.x 0.05%

Dla tych 0.26% nie ma sensu chyba jednak walczyć, bo po co? Oni wiedzą że
mają stare kulawe przeglądarki. Nawet w swoim czasie nie były zgodne one z
standardami, więc niestety widzisz, że muszą przeminąć. Jest to
prawidłowe, bo dzięki temu tworzenie stron www staje się normalne.
Jak chcesz o tym poczytać co i dlaczego to http://www.anybrowser.org

> Przepraszam jeszcze jedno jest konieczne - pomyśleć...
> Gdy przeglądam szereg "nowoczesnych" stron, przeraża mnie ilość zbędnego
> materiału nie b ędącego żadną informacją - wręcz szumu informacyjnego.
> Przypomina mi się wtedy stary dowcip Pietrzaka:
> ruszyliśmy pełną parą - 90% poszło w gwizdek:))

Strona to informacje, każdy musi do tego dorosnąć, mało komu jednak to się
zdarza i tak mamy graficzne i niepotrzebne babole. Jednak nawet jak masz
sam tekst to istnieje masa metod spierdzielenia go. Przykładowo nn4 o
którym chcesz pewnie usłyszeć nie potrafi nawet rozmieścić prawidłowo
div'ów. Najlepiej jest więc rozdzielić informacje od siebie, osobno treść,
osobno otoczka do tego, wymaga to jednak szeregu nerwów. Usiłuję takie
rozwiązanie zaimplementować w xhtml 1.0 Strict - na razie przegrywam z
głupimi linkami :/

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564