Re: ostrzezenie przed jfs

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Thu 04 Mar 2004 - 13:20:00 MET

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Mam prawie najnowsza. Zdarza sie z mojej winy - z winy pamieci, ktora jest lewa, ale
> juz ja dzisiaj oddalem i za tydzien mam miec nowa...

zanim odpalisz z ta pamiecia os/2 , to najpierw odpal sobie:

http://www.memtest86.com/memt30.zip

rozpakuj, przygotuj dyskietke, zabootuj z niej, poczekaj az zrobi
tak ze 3 obiegi calej pamieci. jak sie powiesi, tzn. ze jest bardzo zle.
jak sie nie powiesi a wykaze bledy (poczatkowo puste okno, zorientujesz sie
ktore zapelni sie cyferkami), tzn. ze jest zle.

potem pouzywaj sobie osa, a po tygodniu powtorz test. nastepnie powtorz
test po miesiacu.

z pamieciami nigdy nic nie wiadomo. na poczatku niby wszystko jest ok,
a po jakims czasie sie rozlaza.

lepszego programu do testowania ramu nie znalazlem. ten program samodzielnie
wlacza i wylacza roznego rodzaju cache, tak ze wytestuje ci wszystko co stoi
na drodze pomiedzy prockiem a ramem.

> Co jednak nie usprawiedliwia bezsensu chkdska na jfs... Na hpfsie, nawet jak jeszcze
> nie wsadzal plikow do found*.nazwapliku, to mozna bylo znalezc informacje o pliku w
> inodzie... Na jfsie.... podobno nijak sie nie da znalezc nazwy pliku... No troche to nie
> powazne ze strony IBM ;)

nic na to nie poradzimy. rownie niepowazne bylo porzucenie osa na pastwe losu,
i zajecie sie windowsami.

znik.